02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  5 روش برای ارتقاء عملکرد و کارآیی تیم

راهبری یک تیم بازاریابی کار آسانی نیست. درواقع، راهبری هیچ تیمی کار آسانی نیست.

این حرف را حتی مدیر پروژه های گروهی مدرسه هم می داند. گروه بندی انواع مردم در کنار هم منجر به اختلاف نظر و سوءتفاهمات زیادی می شود. بااینحال، اگر اینکار بدرستی انجام شود و در جهت نیل به یک هدف مشترک باشد یک گروه می تواند به یکپارچگی خوبی دست یابد.

بیایید قبل از آنکه به اصول و پایه های کار تیمی بپردازیم نگاهی به تعاریف دقیق بازدهی و بهره وری بیاندازیم.

 

 

بازدهی نشان دهنده یک سطح از عملکرد است که فرایندی را توصیف می کند که در آن از پایین ترین میزان ورودی برای ایجاد بیشترین میزان خروجی استفاده می شود. بازدهی مربوط به استفاده از همه ورودی ها برای تولید هر نوع خروجی است، من جمله زمان و انرژی انسانی.

 

از سوی دیگر، بهره وری یک معیار میانگین و استاندارد برای بازده تولید است. می توان این معیار را به شکل ضریب یا نسبت خروجی به ورودی در فرایند تولید نشان داد. وقتی همه ورودی ها و خروجی ها در معیار بهره وری گنجانده شوند به آن بهره وری کل گفته می شود.

بازده بهره وری را تحت تاثیر قرار می دهند، و بدنبال آن سودآوری تحت تاثیر قرار می گیرد.

معمولا سودآوری تیمی از اصلی ترین اهداف هر کسب و کار است، از این رو ارتقاء بازده و بهره وری باید استاندارد باشد ... چون کسی سود ندارد ضرر مالی کند.

 

 

فعالیت های تشکیل تیم

برای آنکه یک تیم با بازده و بهره وری کافی کار کند بسیار مهم است که اعضای آن با هم سازگار باشند. رابطه میان اعضا با یکدیگر ستون اصلی هر تیم را می سازد، درغیراینصورت کوه بزرگی از مشکلات ایجاد خواهد شد.

بنابراین، بهترین ایده این است که اعضای تیم تان را ترغیب کنید در جهت تقویت روابط با یکدیگر تلاش کنند.

شاید لازم باشد فعالیت هایی در پیش بگیرید که مربوط به کسب و کارتان بوده و به ایجاد یک تیم ایده آل کمک می کنند. بااینحال، باتوجه به تجربه ای که من دارم، اینکار به پیروزی تیم تان کمک زیادی خواهد کرد.

آموزش

بهره وری تیم تاحد زیادی به مهارت های اعضای تیم وابسته است.

 در مورد بازاریابی، آموزش به اعضای تیم کمک می کند تا دانش خود درباره موضوعات جدید در این حوزه را ارتقاء دهند تا در انجام وظایف خود از تجهیزات و امکانات بیشتری برخوردار باشند. در این راستا، اعضای تیم می توانند در کنفرانس ها شرکت کرده و کتاب هایی با موضوعات مرتبط مطالعه کنند.

 

شنیدن صدای اعضای تیم

 

 

همه این اصل را می دانند، اما پیاده کردن آن دشوار است.

 شما باید از نیازهای اعضای تیمتان، و بعلاوه ایده های آنها، مطلع باشید. اگر اعضای تیم را به حاشیه برانید این مسئله سطح انگیزه آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، که خود در عوض باعث تاثیر روی بازدهی و بهره وری خواهد شد.

 پس، دقت کنید که همیشه برای اعضای تیم گوش شنوا باشید و به ایده های آنها اهمیت بدهید، شاید یکی از آنها واقعا نتیجه بخش باشد.

یک دلیل دیگر برای شنیدن صدای اعضای تیم این است که آنها نیروی حقیقی پشت سیستم شما هستند. اگر احساس کنند کسی صدای آنها را نمی شنود سیستم سودآوری شما بصورت منفی متاثر خواهد شد.

 بطورخلاصه، بازاریااب شاد با یک کسب و کار سالم و سودآور نسبت مستقیم دارد.

 

 

محرک های مالی

بطورکلی، اعضای تیم بخاطر پول درآوردن وارد مشاغل می شوند. بااینحال، از آنجایی که در محیط کار با انسان ها سروکار داریم رابطه میان پرداخت استاندارد و کارِ تولیدشده صرفا مطابق قانون علت و معلول عمل نمی کند— زیرا فاکتورهای دیگری هم در آن دخیل هستند.

برای مثال، انگیزه یکی از فاکتورهایی است که عملکرد اعضای تیم را تحت تاثیر قرار می دهد، که خود در عوض، بازده و بهره وری را متاثر می سازد. پس، ارائه محرک های مالی می تواند عملکرد تیمی شما را ارتقاء دهد.

واگذاری مسئولیت

همه ی تیم ها یک ایراد مشترک دارند که منجر به استرس و اضطراب در میان اعضای تیم می شود.

اگر نپذیرید که وظایف را براساس یک تحلیل SWOT (تحلیل نقاط قوت و ضعف و تحلیل ها و فرصت ها) واگذار کنید شاهد یک فشار غیرضروری در میان اعضای تیم خواهید بود که انگیزه تک تک اعضا را ازبین می برد.

در اینجا، ایده اصلی درک بهتر تیم (از طریق شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها) است تا وظایف را براساس این نقاط قوت و ضعف واگذار کنید. به این ترتیب، فشار کاری اعضایی از تیم که عملکرد خوبی دارند بیش ازحد نشده و بعلاوه به همه تیم کمک می کنید تا درحین ارتقاء مهارت ها تعهد و مشارکت خود در تیم را حفظ کنند.


 

منبع : business.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.