02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  5 روش برای تبدیل فیدبک منفی در تیم به یک پیامد مثبت

افراد معدودی در تیم  از پیکان انتقاد مصون هستند— و حتی راهبران تیم‌ها هم باید با این واقعیت در زندگی حرفه ای کنار بیایند.

اما نکته مهم برای سازگاری با این واقعیت این است که بدانید حتی تلخ ترین انتقادها هم به شما کمک می کنند تا روی نردبان شغلی چند پله بالاتر بروید.

 

 

 

در اینجا برای استفاده از فیدبک (بازخورد) منفی بعنوان سوخت موشک رشد حرفه ای چند پیشنهاد برای شما داریم:

 

1. زندگی حرفه ای‌تان را شخصی نگیرید

 

 

 

مهم نیست چقدر روی کاری که انجام می دهید سرمایه گذاری کرده اید، چون فراموش نکنید که شما جدای از شغلتان هستید.

معمولا افراد فیدبک منفی مربوط به عملکرد را یک حمله شخصی تلقی می کنند، اما باید احساسات خود را از این انتقادات و فیدبک منفی تفکیک کنید.

همیشه به خودتان بگویید که فیدبک منفی در تیم باعث می شود احساس ناخوشایند و ناامیدی داشته باشید، اما فورا این احساس را از معادله خارج کرده و اجازه ندهید باعث شود واکنش تدافعی از خود نشان دهید.

خودتان را بخاطر اتفاقی که افتاده سرزنش نکنید، چون برای آرام کردن این احساس منفی کمکی نخواهد کرد.

 تعادل زندگی کاری/فردی را حفظ کرده و برای آرامش و ریلکس شدن در پایان هر روز کاری برای خودتان وقت بگذارید. ارزیابی این مشکل با ذهن باشد به شما کمک می کند تا راه های حرکت رو به جلو و ارتقاء را پیدا کنید.

 

2. انگیزه های همکاران خود را درنظر بگیرید

 

 

با اینکه اغلب انتقادها در تیم سازنده و معتبر هستند در موارد نادر فیدبک ناشی از ضمیر ناخودآگاه فرد بوده و قصد او از انتقاد بهبود عملکرد شغلی شما نیست.

با خودتان فکر کنید که انگیزه همکار یا راهبر شما از اینکار چه بوده است. آیا واقعا انتقاد آنها برای شما ارزشمند است؟

اگر عمیقا احساس می کنید که این نظرات متخاصمانه بوده و به هیچ وجه سازنده نیستند یک نفس عمیق کشیده و آن را فراموش کنید.

 

3. نیاز خود به بهبود را شناسایی کنید

 

 

گاهی فیدبک منفی به این خاطر ناراحت کننده است که می دانید نظرات منتقد حاوی نکاتی است که حقیقت دارند.

 آیا واقعا باید روی مدیریت زمانتان کار کنید؟ آیا بهتر است کمی مهارت های ارتباطی خود را پرورش دهید؟

 با تجربه ای که من دارم، انتقاد سازنده می تواند شما را به یک بازاریاب ستاره در تیم تبدیل کند.

همیشه یادتان باشد که در تیم برند شخصی خود را بسازید. طرزفکر مثبت خود را به دیگران نشان داده، از انتقاد استقبال کرده، و نشان دهید که حتی فیدبک منفی را هم تحمل کنید— و از شخص منتقد بخاطر ارائه فیدبک تشکر کنید.

به اشتباهات گذشته خود اذعان کرده و خود را به چالش بکشید که دفعه بعد عملکرد بهتری داشته باشید.

اگر بدانید دلیل دریافت فیدبک منفی در تیم‌تان چه بوده می توانید جلوی تکرار آن را بگیرید. از خودتان بپرسید چرا فیدبک منفی دریافت کردید، و اگر این فیدبک صادقانه است برای برطرف کردن آن باید چکار کنید.

در انتقادها به نکاتی که مفید هستند توجه کرده و ببینید چطور می توانید از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. یک فهرست از اهداف مشخص و آنچه باید برای دستیابی به آنها انجام دهید تهیه کنید. سپس برای موفقیت به پرورش آنها در آینده متعهد بمانید.

4. هوش هیجانی خود را تقویت کنید

 

 

 

هوش هیجانی اشاره به توانایی شما برای تشخیص و مدیریت کارآمد رفتارهای اعضا در تیم دارد، و یک فاکتور مهم برای موفقیت در تیم است.

با اینکه اینکار دشوار است اما سعی کنید خودتان را مجبور کنید که در مورد انتقادها مثبت بوده و به همه طرفین احترام بگذارید.

 به آنچه طرف مقابل می گوید گوش کرده و سعی کنید منشاء انتقاد را شناسایی کنید.

بهترین اقدامی که در این شرایط می توانید انجام دهید این است که مثلا از راهبر خود بخواهید درباره این مسئله و روش اصلاح آن پیشنهاداتی ارائه کند. در ضمن خود را برای شنیدن و پذیرفتن نقاط ضعف تان آماده کنید.

زمانی از هوش احساسی خود استفاده کنید که با یک فیدبک منفی در تیم سروکار دارید و فراموش نکنید که مهم نیست این نقد چه احساسی به شما می دهد

 چون واکنش های تدافعی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. حفظ آرامش به راهبر نشان می دهد که دغدغه او را جدی گرفته و آماده اید تا پیشرفت کنید.

 

5. درس هایتان را خوب یاد بگیرید

 

 

زمانی که برای اصلاح مسئله اقدام کرده یا استراتژی هایی برای پیشرفت در نظر گرفتید وقت آن می رسد که فیدبک منفی را پشت سر گذاشته و تمام تلاش خود را برای پیشرفت بکار بندید.

 اگر همیشه فیدبک منفی را در ذهنتان نگه دارید باعث می شود ناامیدی را همراه خود بکشید و در سر راه موفقیت حرفه ایتان موانعی ایجاد کنید.

فراموش نکنید که باید انتقادها را جدی بگیرید، و نه شخصی.

برای بهبود، گام های قابل مدیریت بردارید و نقاط ضعف خود را بشناسید. نگذارید که ذهنتان در منفی بافی گرفتار شود؛ بجای آن گام های عملی در پیش بگیرید تا در مورد مسیر پیشرفت خود مثبت بمانید.


 

منبع : .michaelpage.co.in

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.