02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  5 قانون بزرگ برای موفقیت بیشتر در بازاریابی شبکه ای

راه انداختن کسب و کار خودتان یک گام بزرگ در زندگی محسوب می شود، حالا با هر برنامه ریزی ای که باشد.

 بااینکه فرصت های بازاریابی یک راه سریع برای شروع و حرکت بسوی معیارهای موفقیت ارائه می کنند چالش های خاص خود را دارند.

 

 

جدای از وظایفی مانند شبکه سازی و مواجهه با برخی مخالفت ها با این کسب و کار اولین چیزی که بهتر است در بازاریابی شبکه ای یاد بگیرید این است که چطور به حیات کسب و کارتان تداوم بخشیده و موفق شوید.

 

بزرگترین چالش پیش روی افرادی که به تازگی وارد حرفه بازاریابی شبکه ای می شوند این است که حرفه ای نیستند— آنها تجربه ای در مالکیت کسب

 و کار ندارند.

این بی تجربگی ضرورتا چیز بدی نیست. اتفاقا این رویکرد تازه و چشم انداز منحصربفرد به آن معناست که از افرادی که از گذشته مالک کسب و کار

بوده و همان متدها و استراتژی های تکراری و همیشگی را پیاده می کنند یک سروگردن بالاتر هستید.

 

قانون یک:

خودتان باشید، مهم نیست چه می شود!

 

 

وقتی کسب و کار خودتان را شروع کرده و یک گروه از مشتریان را به شکل شبکه فروش محصول برای خودتان ساخته اید درواقع دو کار اصلی در این حرفه را انجام داده اید:

یعنی فروش برای تیم و فروش برای خودتان.

در این میان اهمیت گزینه دوم بیشتر است، چون وقتی افراد با آنچه عرضه می کنید ارتباط برقرار کنند شانس موفقیت شما بالاتر خواهد بود— چون

آنها به شرکت کلی که شما بخشی از آن هستید فکر نمی کنند— آنها فقط شما را می شناسند.

 

یکی از مولفه های کلیدی برای موفقیت این است که خودتان باشید

. اینکار برای بسیاری از بازاریاب های شبکه ای دشوار است. بعلاوه، همیشه یک نفر در بازاریابی شبکه ای به شما آموزش می دهد که خود شخصا از

یک سرشاخه دیگر آموزش دیده، و این زنجیره همچنان ادامه دارد

توصیه می کنیم بعد از ورود به حرفه بازاریابی شبکه ای و دریافت اطلاعات شخصیت خود را به محصولات و فرایند فروش اضافه کنید.

مثلا ببینید شخصا کدامیک از ویژگی های محصولات را بیشتر دوست دارید و درباره آنها با مشتریان صحبت کنید. همچنین می توانید از داستان های

زندگی شخصی خودتان صحبت کنید. در حین گفتگو نیز شوخ طبعی و ویژگی های شخصیتی خود را چاشنی این ارتباط سازی کنید.

 

قانون دو:

احساساتتان را از شغلتان جدا کنید

 

 

هیچ تردیدی وجود ندارد که باید درباره کارتان شور و اشتیاق زیادی داشته باشید— اما درعین حال نباید اجازه دهید احساساتتان بر شما غلبه کرده و

 بر رفتارتان کنترل داشته باشند.

 بطورخلاصه، باید خودتان را به لحاظ عاطفی از پیامد احتمالی پرزنتیشن یا مشتری یابی در بازاریابی شبکه ای جدا کنید.

اگر بیش ازحد احساساتی باشید تنها یک سوال، یک دغدغه، یا یک واکنش منفی شما را به وضعیت دفاعی، خشم، یا افسردگی می رساند.

 از آنجا که گاهی بعضی افراد نسبت به بازاریابی شبکه ای بدبین هستند، این واکنش های منفی اتفاق می افتند، و شما باید آماده مواجهه با آنها را داشته

باشید.

 احساسات بیش ازحد به آن معناست که وقتی مشتریان احتمالی به شما نه بگویند آنها را ملامت می کنید. اما اگر این "نه" موقت باشد چه؟

واکنش شما به پاسخ آنها مشخص می کند که آیا آنها در آینده نظرشان را تغییر می دهند یا نه. پس بهتر است بجای احساساتی شدن رفتار حرفه ای در پیش بگیرید.

بعلاوه، بروز احساسات اشتباه و بیش ازحد شما را در چشم مشتری احتمالی در سطح یک آماتور پایین می آورد که بجای یک کار حرفه ای یک سرگرمی

تازه پیدا کرده و هیچ شناختی از کسب و کار و موفقیت در آن ندارد.

 

قانون سه:

شعله اشتیاق خود را یافته و آن را رها نکنید

 

 

حالا بیایید نگاهی به روی دیگر سکه احساسات بیاندازیم— پیدا کردن شور و اشتیاق درونی و کار کردن روی آن برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار.

شما باید حقیقتا عاشق کسب و کارتان، محصولاتی که می فروشید، و زمانی که صرف جذب بازاریاب ها و کمک به آنها در توسعه شبکه شان می کنید باشید.

انگیزه بالا به شما فرصت می دهد تا زمان بیشتری را صرف این کسب و کار کنید. بعلاوه، در واکنش به فیدبک‌های منفی انعطاف پذیری بیشتر از خود

 نشان خواهید داد. و تنها با وجود انگیزه است که حاضرید برای رسیدن به موفقیت دست به هر کار و تلاشی بزنید.

 

انگیزه یکی از فاکتورهای مهم برای حفظ مثبت اندیشی و تمرکز در مواجهه با مشکلات است. درواقع، همین میل و اشتیاق و انگیزه قوی است که به شما کمک می کند درباره فرصت های کسب و کارتان با دیگران صحبت کنید.

 

 

قانون چهار:

 انعطاف پذیر باشید

 

 

این مورد به معنای جدا کردن احساسی خودتان از پیامدهای احتمالی است، اما ویژگی های دیگری هم دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

 انعطاف پذیری چیزی است که هر فرد حرفه ای در کسب و کار به آن نیاز دارد، خصوصا در بازاریابی شبکه ای که چالش های منحصربفردی را پیش روی شما قرار می دهد.

انعطاف پذیر بودن یعنی اجازه ندهید مشکلات روزانه شما را دلسرد کنند. واکنش های منفی را پذیرفته، بر آنها غلبه کنید یا از کنار آنها بگذرید.

 بعلاوه، باید توانایی مواجه با چالش ها، تطبیق پذیری و تحول در کنار آنها را داشته باشید.

مثلا، اگر سعی دارید یک مشتری احتمالی را متقاعد کنید به تیم شما بپیوندد، اما او قبول نمی کند و می گوید که دیگر مزاحم او نشوید.

کسی که انعطاف پذیری پایینی در مقابل این واکنش ها دارد در این شرایط پرخاش می کند و این مشتری احتمالی را برای همیشه از دست می دهد. اما یک فرد حرفه ای که می داند چطور از انعطاف پذیری خود کمک بگیرد این پاسخ منفی را پذیرفته و از آن درس می گیرد.

قانون 5:

در حرفه خود کاملا استاد شوید

 

 

شاید این قانون بدیهی بنظرتان برسد، اما معمولا نادیده گرفته می شود— شناخت و دانش شما درباره کاری که انجام می دهید.

 

 مالکیت کسب و کار و فروش محصولات و فرصت ها اصل ابتدایی تلاش های شماست، اما آیا واقعا در حرفه تان استاد شده اید؟ آیا همه زیر و بم

محصولات خود را می شناسید؟ آیا می توانید به همه سوالات مشتریان احتمالی درباره محصولاتتان پاسخ دهید؟ آیا در ارائه پرزنتیشن و سخنرانی به

 مهارت کامل رسیده اید و مانند یک حرفه ای عمل می کنید؟ مهارت های برقراری ارتباط با زبان بدن قوی به شما کمک می کنند تا موفقیت خود را تضمین کنید.

برای رسیدن به جایگاه راهبری کسب و کار مسیرهای زیادی در پیش رو دارید، و کسب مهارت در هنر فروش محصولات و فرصت کسب و کار

ابزاری برای رسیدن به موفقیت است.

 

 

 

نه تنها باید درباره کسب و کار و محصولاتتان اطلاعات جامع و کامل داشته باشید، بلکه باید بدانید با دیگران چگونه صحبت کنید، چگونه شبکه

سازی کنید، چگونه ارتباط برقرار کنید، و چطور رشد کنید.

پس برای تبدیل شدن به یک حرفه ای واقعی وقت بگذارید تا از نتایج موفقیتتان نهایت لذت را ببرید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : yoobly.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.