۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

5 قانون ساده در بازاريابي

اينترنت کارِ برقراري ارتباط با مشتريان را براي همه کسب و کارها بسيار ساده کرده اند، که خود در عوض باعث شده کار بازاريابي براي همه افراد علاقمند به اين حوزه ساده تر شود.

اما با وجود همه اين تکنولوژي هايي که در دسترس داريم بازارياب هاي مشتاق اصول ابتدايي را فراموش کرده اند.

 

 

هنر بازاريابي در طول سال ها ماهيت اصلي خود را از دست نداده است. هنوز هم همه چيز درباره تعامل بين دو طرف است که مي خواهند با هم معامله کنند.

تکنولوژي در طول دو دهه گذشته چنان پيشرفت کرده که نحوه انجام کسب و کارها را از بنيان تغيير داده است. خريد و فروش الکترونيکي تا حد زيادي کارها را ساده کرده است؛ بااينحال، هنوز هم روش هاي فردي تعامل و برقراري ارتباط پابرجا مانده اند. بازارياب ها با مشتريان احتمالي خود ارتباط برقرار کرده و آنها را مانند قطره اي در اقيانوس مجازي نمي بينند.

به همين خاطر، همانطور که عنوان اين مطلب نشان مي دهد قوانين زير داراي ماهيت ساده اي هستند. من از قصد وارد جزئيات اين اصول نشدم تا نکات بنظرتان پيچيده نيايند— تله اي که ما انسان ها زياد براي خود مي سازيم. پس در اينجا شما را با چند قاعده ساده و ابتدايي بازاريابي آشنا مي کنم که بنظرم از آنها سود خواهيد برد.

 

قاعده 1#: خودتان را به ديگران بشناسانيد

 

 

مردم فقط با کساني معامله مي کنند که به آنها اعتماد دارند. به همين دليل هر کسب و کاري که سعي دارد خود را به عموم مردم عرضه کند بايد خود را به آنها بشناساند. بازارياب بايد اصيل ترين جنبه کسب و کار را معرفي کند تا نقاط اشتراک خود و مخاطبان را بيابد.

 

لازم نيست افرادي که با کسب و کار آشنا مي شوند همه چيز را درباره آن بدانند— بلکه بايد آنقدري بدانند که متوجه شوند مي توانند به آن اعتماد کنند.

 

قاعده 2#: رقابت را جدي بگيريد

 

 

 

براي بازارياب ها وسوسه کننده است که تصور کنند محصول يا خدمات آنها در دنيا بهترين است. اما واقعيت شرايط اين است که براي يک محصول گزينه هاي متعددي وجود دارد.

 

مشتريان شما اين اختيار را دارند که به هر کجا که مي خواهند بروند— و شما بعنوان يک بازارياب بايد به آزادي آنها احترام بگذاريد. رقابت را جدي بگيريد و هميشه براي متمايز بودن از ديگر رقبا تلاش کنيد.

 

قاعده 3#: با مخاطب ارتباط برقرار کنيد

 

 

همه مردم سطح تخصص شما را ندارند. براي غلبه بر اين مشکل بازارياب بايد روشي براي اعلام پيغام خود به مردم با سطح تخصص متفاوت بيابد. اين بدان معناست که نمي توانيد از همه انواع شعارها استفاده کنيد.

 

همه پيغام هاي بازاريابي بايد به زباني ارائه شوند که براي همه قابل فهم باشد. اگر فقط يک گروه از مخاطبان توجه داشته باشيد شانس بازاريابي براي موفق شدن محصول يا خدماتتان را از دست خواهيد داد.

 

قاعده 4#: با مخاطبان همگام باشيد

 

 

 

از آنجا که زندگي حرفه اي بازارياب ها به سرعت درحال پيشرفت است، آنها همين قانون پرشتاب را براي انجام تعاملات با مخاطبان خود را هم اِعمال مي کنند. اما مهم است که بازارياب ها سرعت زندگي مخاطبان خود را شناخته و در همان سطح عمل کنند. اگر بيش از حد در اين فرايندِ برقراري ارتباط عجله کنيد احتمال عدم موفقيت شما زياد مي شود.

 

رابطه اي که کسب و کارها با مشتريان خود دارند از هر چيز ديگري مهمتر است. پس بايد آن را به هر قيمتي که شده حفظ کنند.

 

قانون 5#: شاد کردنِ مشتريان

 

 

 

همه ما اين جمله را شنيده ايم که "هميشه حق با مشتريان است". بعضي از بازارياب ها اين اصل را فراموش مي کنند، اما اين بدترين اتفاقي است که مي تواند بيافتد. بازارياب هميشه بايد براي فراتر رفتن از انتظارات مخاطبان خود تلاش کند.

 

شما بايد آنقدر مشتري را شاد کنيد که به شما وفادار بمانند— و در حالت ايده آل هميشه تعريف و تمجيد کسب و کار شما را به ديگران مي کنند.

 

کلام آخر

 

 

اين پنج قانون ساده بازاريابي فقط در يک کلمه خلاصه مي شود: سادگي. تا مي توانيد اين دستورالعمل ها را به شکل ساده و صريح در ذهن خود نگه داريد تا در ساعت ها آزمون و خطا صرفه جويي شود.

 


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : marketingland.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۷ رای تا کنون
۶

نظرات در رابطه با : 5 قانون ساده در بازاريابي


سارا
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۳۸:۱۵ ۱۳۹۶/۰۹/۲۸ ارسال کرده

مطالب عالی مرسی تیم خوب بیزمگ

مهدی
نظر خود را در تاریخ ۲۱:۴۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ ارسال کرده

با سلام سپاس خدمت تیم آموزشی. مطالب جالبی در مورد بازاریابی ارائه کردید. اگر در هر مورد یک مثال هم آورده شود کامل خواهد بود.

BizMag-ADMIN
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۳۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ ارسال کرده

سلام. سعی میکنیم در مطالب بعدی در مورد هر بخش بیشتر توضیح دهیم.

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما