logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت بازاریابان ایرانیان زمین محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز 5 نکته توسعه کسب و کار در بازاریابی

5 نکته توسعه کسب و کار در بازاریابی


"خبردار شده ام که امشب يک برنامه بازاريابي اجباري داريم— اَه!

اصلا از اينجور برنامه ها خوشم نمي آيد. هميشه در آنها خيلي احمقانه يک گوشه تنها مي مانم. فکر کنم بهتر است اين يکي را بپيچانم".

 

براي بسياري از افراد، بازاريابي مهارتي است که براي رسيدن به بالاترين مرتبه آن بايد تلاش کرد.

 

سه چالش بزرگ براي آنهايي که مي خواهند در بازاريابي موفق باشند عبارتند از:

1. عدم آگاهي از چگونگي ورود به گفتگويي که از قبل شروع شده است؛

2. عدم آگاهي از صحبت کردن درباره چه چيزي با کسي که تازه با او آشنا شده اند؛

3. عدم آگاهي از چگونگي خروج مودبانه از گفتگويي که در آن شرکت کرده اند.

 

در طول 17 سال گذشته به عنوان يک رهبر در چند صد رخداد بازاريابي شرکت کرده ام— چون دانشگاه و روساي شرکتم شديدا من را به اينکار ترغيب کرده اند و يا به اين خاطر که شخصا فکر مي کردم فرصت خوبي براي ملاقات هاي دوستانه با افراد قدرتمند و موفق خواهد بود. بايد در اينجا تصديق کنم که مانند بقيه موارد زندگي در اينجا هم به تمرين زيادي نياز است.

هر چه بيشتر تمرين کنيد، در مورد کار بازاريابي اعتمادبنفس بيشتري بدست مي آوريد.

در اينجا چند نکته براي کسب موفقيت در رخدادهاي اجباري (و گاهي معذب کننده) بازاريابي را معرفي مي کنم.

 

 

 

1. لبخند بزنيد

 

 

 

لبخند نشان دهنده آغوش باز، اعتمادبنفس، و خوش خلقي است، و با اينکار مي توانيد ديگران را ترغيب کنيد تا به شما واکنش نشان دهند.

پس از لحظات لذت برده و فقط لبخند بزنيد.

 

 

 

2. علاقمند باشيد

 

 

مارتين دومانت، يکي از موسسان مرکز آموزش شهر دوم (و مربي من)، هميشه مي گفت، "براي آنکه جذب چيزي شويد خودتان بايد جذاب باشيد".

 

مردم معمولا جذب کسي مي شوند که به آنچه آنها مي گويند توجه نشان مي دهد.

به جاي اينکه از قبل به واکنش و پاسخ بعدي خود فکر کنيد، فکرتان را همان جا حاضر و هماهنگ نگه داشته و با دقت به حرف هاي طرف مقابل گوش کنيد.

در همين گوش دادن است که دعوت ها، محبت ها و نکاتي را خواهيد ديد که فرصت ايجاد ارتباط و تقويت آن را همراه دارند.

 

3. مودب باشيد و قواعد بازي را رعايت کنيد

 

وقتي مي خواهيد وارد گروهي شويد که از قبل گفتگويي را شروع کرده اند، مودبانه اجازه بخواهيد که به آنها بپيونديد.

اگر مکالمه آنها ماهيت شخصي داشته باشد آنها به شما "نه" مي گويند و به جاي آنکه مات و سربه هوا همانجا بايستيد بايد از کنار آنها برويد.

اما اگر مکالمه شخصي نباشد، آنها به شما "بله" مي گويند و شما هم مي توانيد به آنها بپيونديد.

 

 

 

4. همدل باشيد— از "بله...و" استفاده کنيد

 

وقتي وارد يک گروه مي شويد يا آنها را ترک مي کنيد از عبارت "بله، و" استفاده کنيد.

اينکار در همه فرهنگ ها و کشورها وجود دارد. "بله" نشان دهنده پذيرش و درک چيزي است که ديگران درحال بيان آن هستند.

"و" نشان دهنده انديشه و کردار شماست— اينکه چگونه با آنچه ديگران مي گويند ارتباط برقرار کرده و آن را توسعه مي دهيد.

اگر براي ايجاد يک ديالوگ خوب از اين تکنيک استفاده کرده ايد و حالا مي خواهيد گروه را ترک کنيد، کارت تجاري يا آدرس ايميل آنها را بخواهيد يا از روش هاي ديگر براي به پايان رساندن مکالمه استفاده کنيد.

 

 

 

5. اگر زود شکست بخوريد، زياد شکست مي خوريد

 

قوانين احتمال مي گويند که اگر در يک برنامه بازاريابي وقت زيادي را صرف برقراري ارتباط با ديگران کنيد، قطعا تعدادي شما را رد مي کنند و قطعا هم در نهايت پيروز مي شويد.

شما بايد بدانيد که قرار نيست همه گفتگوها نتيجه موفقيت آميزي داشته باشند.

اما با تداوم و پشتکار در اينکار "پوست کلفت" مي شويد و انعطاف پذيري بيشتري خواهيد داشت.

وقتي اين حقيقت را درک کرديد که شکست هميشه در کمين است، ديگر خودِ شکست براي شما بي معنا مي شود چون ديگر بخش طبيعي کار بازاريابي محسوب مي شود.

پس اجازه دهيد شخصيت شما بدرخشد!

درست مانند پيشرفت در هر کاري، با تمرين بيشتر مي توانيد کار بازاريابي را راحت تر و بهتر انجام دهيد.

 

هر چه بيشتر تمرين کني، ديگر با شکست و همچنين با موفقيت راحت تر کنار آمده، بيشتر با نقاط ضعف و قوت خود آشنا مي شويد، بيشتر ياد مي گيريد و به يک بازارياب حرفه اي تبديل مي شويد.

 


>>>>>>>>> اینفوگرافیک


 

منبع : Netwoking Mag

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 


 
 
۶
0

تهیه شده توسط گروه آموزشی بیز مگ



نظرات در رابطه با : 5 نکته توسعه کسب و کار در بازاریابی


raha mirzaei
نظر خود را در تاریخ ۰۹:۲۶:۱۶ ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ ارسال کرده

ممنونم مفید بود

Yo
نظر خود را در تاریخ ۱۳:۳۰:۵۷ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ارسال کرده

کلمات دارای انرژی نهفته ای بودند مرسی از مقاله هاتون.

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز