02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  6 استراتژی برای رسیدن به وفاداری مشتری

تمرکز روی فروش جدید یا دنبال کردن مشتریان کار وسوسه کننده ای است.

اما توجه به مشتریان فعلی، برای شکوفایی کسب و کارتان اهمیت بسیاری دارد.

 

 

راز اصلی موفقیت در تکرار معاملات دنبال کردن روش هایی است که روی مشتری تاثیر مثبت برجای می گذارد. پیگیری های کارآمد فورا بعد از فروش

شروع می شوند، درست همان زمان که با مشتری تماس گرفته و از خرید او "تشکر" می کنید و می پرسید که آیا از محصول یا خدماتتان راضی است یا نه.

 

جدای از این، چندین روش موثر نیز برای پیگیری وجود دارند که به شما نشان می دهند در ذهن مشتری چه می گذرد:

 

1:بگذارید مشتری ها بدانند برای آنها چه کارهایی انجام می دهید.

 

 

می توانید اینکار را به شکل بولتن خبری که برای مشتریان فعلی پست می شود انجام دهید، یا اگر می خواهید حالت رسمی تری داشته باشد می
تواند با آنها تماس تلفنی بگیرید.

 روش شما هر چه که باشد نکته کلیدی اینجاست که مشتریان بدانند چه خدمات فوق العاده ای به آنها می دهد. اگر هیچوقت به کارهایی که برای

 آنها انجام می دهید اشاره نکنید مشتریان هم از عالم غیب خبردار نمی شوند. لازم نیست برای اطلاع رسانی در این زمینه ازخود راضی باشید، فقط

 کافی است با آنها تماس گرفته و به آنها اطلاع دهید که اصلا نگران نباشند، چون شما کارهای اداری را انجام داده اید، با شرکت تماس گرفته اید، یا

 برای حمل  نقل کالا هماهنگ کرده اید— یعنی حداقل یکی از کارها را از روی دوش آنها برداشته اید.

 

2: برای مشتریان بلندمدت مرتبا یادداشت های شخصی و دست نویس بفرستید.

 

 

"پشت میز کارم نشسته بودم، و ناگهان اسم شما به ذهنم آمد. آیا هنوز هم به سفرهایتان دور کشور ادامه می دهید؟ اگر هنوز مجموعه چمدان دیگری نیاز داشتید با من تماس بگیرید. هر وقت که بخواهید می توانم جدیدترین مدلها را برایتان ارسال کنم".

یا اینکه اگر در یکی از برنامه ها به یکی از مشتریان قدیمی برخوردید بعد از این ملاقات برای او یادداشت بفرستید که، "ملاقات شما در مهمانی باعث افتخار بنده بود. در اسرع وقت برای تعیین قرار یک ناهار با شما تماس می گیرم".

 

3: رابطه شخصی ایجاد کنید.

 

 

ارسال پست صوتی و ایمیل برقراری ارتباط را ساده تر کرده است، اما در عوض ارتباطات فردی و تبادل احساسات دشواراتر شده است .پس صرفا

 روی این روش های پیگیری مدرن تکیه نکنید.

اگر برای برقراری ارتباط مشکل دارید برای فردی که قصد دارید مستقیما با او صحبت کنید یک پیغام صوتی ارسال کنید یا در یک زمان مشخص به محل کار او یک سری بزنید.

 

4: مناسبت های خاص را بخاطر بسپارید.

 

 

 برای مشتریان کارت تبریک تولد، سالگرد، یا تبریک سال نو بفرستید. هدایای کوچک جزو بهترین ابزارهای پیگیری هستند.

 لازم نیست برای نشان دادنِ توجه یک دنیا پول خرج کنید. فقط کافی است خلاقیت داشته و ایده های جالبی پیدا کنید که با کسب و کار شما، کسب و کار مشتری، یا آخرین خرید او در ارتباط هستند.

5: اطلاعات را منتقل کنید.

 

 

اگر یک مقاله خواندید، یک کتاب جدید دیدید، یا درباره سازمانی شنیدید که یک مشتری  به آن علاقمند است حتما برای او یک یادداشت گذاشته و در اینباره اطلاع رسانی کنید.

 

6: تماس های پیگیری را تماس های توسعه کسب و کارتان بدانید.

 

 

وقتی با یکی از مشتریان ثابت کسب و کارتان صحبت یا او را ملاقات می کنید معمولا می بینید که آنها دوستانشان را به شما معرفی کرده اند، و همین کار کسب و کارتان را توسعه می دهد.

با در نظر گرفتن تمام آنچه مشتریان فعلی میتوانند برای شما انجام دهند هیچ دلیلی وجود ندارد که مرتبا با آنها در تماس نباشید. پس از قوه تخیلتان کمک بگیرید؛ حتما به یک عالمه ایده می رسید که در توسعه روابط پایدار به شما کمک می کنند.  


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.