02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
آنچه باید بدانید  /  6 اصل اساسی در آموزش بازاریابی موفق

یک تیم موفق حاصل مجموع مولفه هاست.

یک بازاریاب شبکه ای موفق نمی تواند به تنهایی چند هندوانه را بلند کند. به همین خاطر باید کارآیی زیرشاخه های خود را ارتقاء داده و بداند چطور آنها را در وضعیت اوج عملکرد نگه دارد.

 راهبرانی که روش های صحیح آموزشی را در شبکه خود بکار می برند در دوران سخت بهترین نتیجه را بدست می آورند.

 

 

 

اگر او اطلاعات، آموزش و انگیزه لازم را در اختیار بازاریاب های زیرشاخه خود قرار دهد تیم در مسیر موفقیت و پیروزی گام برمی دارد.

 

در اینجا شما را با شش اصل اساسی در آموزش موفقیت آمیز آشنا می کنیم.

 

  1. برای اعضای تیم اهداف فردی تعیین کنید.

 

 

برای حفظ بازده کاری و ارتقاء روابط با مشتری حتما باید به افراد تیم تان نشان دهید که چگونه در حین دستیابی به اهداف خود

با مشتریان روابط بلندمدت ایجاد کنند.

به تک تک اعضای تیم تان کمک کنید تا بصورت هفتگی، ماهانه، و فصلی برای اهداف خود برنامه فروش بلندمدت آماده کنند.

بعد از آن برای ارزیابی روند پیشروی آنها جلسات گروهی یا یک به یک برگزار کرده، درباره برنامه از آنها سوال کرده یا به مشکلات

آنها رسیدگی کنید.

 

 

2- درباره اهداف تیمی بحث و گفتگو کنید.

 

 

بازاریاب های شما باید برای خودشان هدف تعیین کنند، اما درعین حال باید بدانند که اهداف فردی آنها به چه شکل در پازل کلی

 اهداف تیم جای می گیرد.

 دقت کنید که همه اعضای تیم دقیقا متوجه باشند که نقش آنها در موفقیت کل تیم و شرکت چیست.

 

 

3- کل تیم و تک تک اعضا را مسئول دستیابی به اهداف بدانید.

 

 

 لازم نیست اعضای تیم تان را تهدید کنید تا یادشان بماند که برای دستیابی به اهدافِ تعیین شده مسئول هستند.

 بجای آن، به آنها یادآوری کنید که چقدر برای تیم و شرکت مهم هستند و الهام بخش بهترین تلاش آنها باشید.

 به آنها بگویید که شما تیم تان را مسئول موفقیت می دانید چون به توانایی آنها در انجام کارها ایمان دارید. برای پیگیری روند

پیشروی تیم و شناسایی مشکلات قبل از ریشه دواندن برنامه فعالیت بازاریاب ها را بصورت هفتگی بررسی کنید.

 

4- حامی باشید.

 

دستیابی به اهداف فروش به تلاش تیم بستگی دارد، و شما هم یک عضو مهم در تیم محسوب می شوید.

شما نمی توانید بجای اعضای تیم تان با مشتری ها تماس بگیرید، اما می توانید با ارائه پشتیبانی و راهنمایی به آنها شانس موفقیت بدهید.

به اعضای تیمت‌تان یادآوری کنید که شما کنار آنها هستید و همیشه به هر روشی که بتوانید به آنها کمک خواهید کرد.

 اگر قرار است اعضای‌ تیم تان را مسئول دستیابی به اهداف بدانید نباید مسئولیت خودتان برای کمک به آنها را فراموش کنید.

 

 

5- به صحبت های تیم تان گوش کنید.

 

 

وقتی یک بازاریاب برای طرح یک مسئله یا پرسش پیش شما می آید قبل از ارائه هرگونه پیشنهاد کامل به صحبت های او گوش کنید.

برقراری ارتباط آزاد بین شما و تیم تان عملکرد کل تیم، از جمله خودتان، را تقویت می کند. بعلاوه، اگر به اعضای تیم تان احترام بگذارید آنها هم از شما حرف شنوی بیشتری خواهند داشت.

 

 

6- روند پیشروی را به اشتراک گذاشته و تحسین کنید.

 

 

رسیدن به نتیجه سختکوشی ها همیشه لذت بخش است، پس حتما روند پیشروی تیم را با اعضا درمیان بگذارید. خلاق باشید. یک روش جذاب برای ثبت و ضبط نتایج فروش و معیارهای موفقیت تیم در نظر بگیرید.

اگر بازاریاب ها به معیار موردنظرتان نرسیدند به آنها اطلاع داده و بعد درباره راه حل های احتمالی با آنها گفتگو کنید.

بعلاوه، فراموش نکنید که حتما موفقیت های فردی که منجر به ارتقاء کلی تیم شده اند را تحسین کنید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : sellingpower.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.