۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

6 مهارت ارتباطی برای پیشرفت در نقش راهبری

اگر مدیریت یک تیم  را برعهده دارید، کار هماهنگی یک گروه از داوطلبان را انجام می دهید، عضو یک هیات هستید و یا مسئول برنامه ریزی روزانه یک خانواده، مهارت های راهبری تان به توانایی شما در برقراری ارتباط خوب با دیگران بستگی دارد.

 

 

در اینجا شش مهارت ارتباطی را معرفی می کنیم که شما را به یک را هبر بهتر تبدیل می کنند، رابطه شما با دیگران را بهبود می بخشند و بازده و اخلاقیات اعضای تیم (خانواده تان) را ارتقاء می دهند.

 

1. خودتان را بشناسید.

 

 

ارتباط خوب از نقطه خودآگاهی و خودشناسی شروع می شود.

وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید باید از مکالمه درونی خودتان آگاه باشید، درغیر اینصورت با آنها بدرفتاری می کنید، تصور می کنید آنها می توانند ذهن شما را بخوانند، اعتمادبنفس خود را از دست می دهید و غیره.

مهم است که شما بدانید از یک تعامل چه انتظاری دارید تا بتوانید متناسب با آن پیغام خود را به مخاطب القاء کنید.

 

2. مخاطب خود را بشناسید.

 

 

بهترین ارتباط از دل شناخت مخاطب بیرون می آید.

 وقتی انگیزه ها، سبک برقراری ارتباط و سبک های یادگیری مخاطب خود را بشناسید می توانید پیغام ارتباطی خود را با این فاکتورها تطبیق داده و کارآمدترین ارتباط را با او برقرار کنید. برقراری ارتباط شخصی حس همدردی و اعتماد را تسهیل می کند (البته فراموش نکنید که ارتباط فردی باید صادقانه بوده و حس سوءاستفاده را به طرف مقابل القاء نکند).

3. صریح و روراست باشید.

 

 

 

با برقراری ارتباط صریح و صادقانه ،افراد شما را درک کرده و به درخواست شما عمل می کنند. پس بهتر است همه چیز را با جزئیات توضیح دهید تا موضوعی در ابهام باقی نمانده و باعث سوءتفاهم نشود.

وقتی از کسی درخواست می کنید حتما یک مثال یا دستورالعمل مشخص به او بدهید.  مثلا بهتر است از قبل، افکار خود را منظم کنید تا جزئیات مسئله از قلم نیافتند. مادامیکه مطمئن نشده اید مخاطب کاملا اهداف شما را متوجه شده و می داند چطور به آنها برسد گفتگو را تمام نکنید. دستورالعمل های درخواست خود را به گونه ای دوستانه مطرح کنید تا او بداند که می تواند سئوالات بیشتری درباره موضوع از شما بپرسد.

4. به ارتباط غیرکلامی توجه داشته باشید.

 

 

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که ارتباط غیرکلامی درست به اندازه آنچه افراد به هم می گویند اهمیت دارد.  یا شاید حتی از آن مهمتر است. حالت صورت، حالت دست ها، حالت بدن و تماس چشمی همگی نقش مهمی در تایید یا تکذیب پیغام شما ایفا می کنند.

هر وقت با کسی صحبت می کنید حتما مراقب زبان بدن خود و مخاطبتان باشید. خصوصا توجه داشته باشید که زبان بدن شما با آنچه می گویید همخوانی داشته باشد  به این ترتیب مخاطب به شما اعتماد کرده و آدم قابل اعتمادی بنظر می رسید.

5. بیشتر از آنکه حرف بزنید گوش کنید.

 

 

یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط آزاد و صادقانه در یک گروه،  گوش کردن فعالانه به صحبت های همه اعضا است. وقتی کسی با شما صحبت می کند واقعا به آنچه می گوید گوش کنید.

 بعد از اتمام صحبت او چند سئوال بپرسید که نشان دهید به او توجه می کنید و هیچ سوءتفاهمی در این گفتگو وجود ندارد. روی واکنش های خود به صحبت آنها تمرکز کنید. با این تمرین بین طرفین یک ارتباط تفاهم و رابطه مثبت ایجاد می شود.

6. مثبت و بااحترام باشید.

 

 

شاید این مورد آنقدر بدیهی است که نیازی به اشاره به آن نباشد، اما متاسفانه در خیلی از موارد اینطور نیست. اولویت قرار دادن شفافیت، صداقت و احترام در یک گروه یکی از مهمترین استراتژی ها برای پرورش وفاداری و تقویت عملکرد تیم است. شما نباید خود را بالاتر از دیگران بدانید یا فاکتور اجبار یا ترس را روی آنها پیاده کنید.

بلکه باید در همه موقعیت ها روی ایجاد صداقت و مثبت اندیشی متمرکز باشید. اگر یک راهبر صادق و صمیمی باشید خیلی بهتر از یک مدیر خشک و رسمی می توانید اخلاقیات را حفظ کرده و حتی خلاقیت و کارآیی در حل مسائل را ارتقاء دهید.

هر کدام از این مهارت های ارتباطی نشان می دهند در مسیر درست حرکت می کنید. یک شبه یا یک ساله در آنها مهارت پیدا نمی کنید. بلکه باید به تمرین این استراتژی ها در تمام موقعیت های زندگی پایبند بمانید.

 هر چه بیشتر این مهارت ها را پیاده کنید به جزئی از ذات و شخصیت شما تبدیل خواهند شد  و در راهبری از آنها سود خواهید برد.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : success.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : 6 مهارت ارتباطی برای پیشرفت در نقش راهبری


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما