۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

6 نشانه برای شناختن افرادی که مهارت های راهبری دارند

ویژگی های بارز راهبران بزرگ کدامند؟

 این پرسش تاریخچه ای طولانی دارد که راهبران و محققان بسیاری تلاش کرده اند در انبوهی از کتاب ها و تاریخچه به آن پاسخ دهند.

 

 

درحالیکه راهبری موفق تاحدی شخصی و منوط به زیر شاخه هاست ، یک سری اصول کلی وجود دارند که جای بحث ندارد. این اصول بارها و بارها در تاریخچه راهبری و افراد موفق در فروش تکرار شده اند.

1. این افراد فرضیات خود را به چالش می کشند.

 

راهبران بزرگ افرادی باهوش هستند که اطلاعات زیادی دارند، آما آنقدر متواضع هستند که بدانند افراد باهوش تری هم وجود دارند که می توانند از آنها درس های تازه ای یاد بگیرند. آنها خودشان محدود به دیدگاه ها و نظرات شخصی شان نمی کنند. آنها خود را با چشم اندازهای مختلف احاطه می کنند تا بتوانند به سئوال های اینچنینی پاسخ دهند، "از کجا بدانم تصمیم من درست ترین است؟" یا "آیا در این شرایط اقدام بهتری هم وجود دارد؟"

 

2. این افراد بشدت شفاف عمل کرده و بعنوان یک الگو برای دیگران عمل می کنند.

 

 

شفافیت و وضوح باعث ترغیب فرهنگ احترام، آزاد بودن و عزت نفس می شوند که در مقابل ویژگی های یک فرهنگ مسموم شامل از پشت خنجر زدن، غیبت و زیرپا گذاشتن دیگران است.

 در کسب و کار همواره تیم حرف اول را می زند— زیرا متضمن روابط قوی، همکاری ، گذشت و بخشش و به نتیجه رسیدن است.

اما راهبران بزرگ فراتر از رفتار شفافیت درباره خود گام برمی دارند: آنها به دیگران اجازه می دهند تا نظرات خود را بیان کرده و صداقت احساسی و مکالمات صمیمانه و خودمان در اتاق جلسه را تشویق می کنند.

 

3. این افراد مانند دستگاه های یادگیری هستند.

 

راهبران بزرگ می دانند که ما در عصر پیشرفت بی سابقه تکنولوژیکی هستیم. آنها با یادگیری پیوسته و کسب تخصص در حوزه های مختلف، و نه فقط حوزه خودشان، درحال ارتقاء شایستگی های خود هستند. بعلاوه، آنها درون سازمان "روحیه یادگیری" را ترغیب می کنند و با صراحت به اعضای تیم خود اعلام می کنند که "رشد و پرورش افراد یکی از اولین اولویت های ماست".

 

4. این افراد منتور (مربی) دارند و آنها را بادقت انتخاب می کنند.

 

 

راهبران بزرگ با افراد عاقل و فرزانه ای معاشرت می کنند که بتوانند برای دریافت بازخورد صادقانه و خردمندانه از آنها کمک بگیرند.

بعلاوه، آنها منتورهای خود را بادقت و وسواس انتخاب می کنند زیرا دریافت توصیه و مشاوره از افراد اشتباه اقدام نابجایی است که پیشرفت شغلی شما را محدود می کند. آنها منتورهای باتجربه ای را انتخاب می کنند که عملکرد هماهنگی داشته و همه آنها را تحسین می کنند.

 

5. این افراد روابط قوی می سازند.

 

 

کارشناسان راهبری آنقدر این جمله تکرار کرده اند که از آن متنفرند، اما گوش بدهکاری وجود ندارد.

افرادی که ارزش روابط اصیل و واقعی را می دانند تفاوت زیادی بین نحوه واکنش اعضای تیم  و مشتریان وجود دارد.

 مارگارات ویتلی، مشاور مدیریت معروف و نویسنده ارهبری و علم نوین که یکی از ده کتاب برتر کسب و کار دوران محسوب می شود می گوید:

 "همواره باید در مورد ایجاد روابط با آگاهی عمل کنیم، و اینکه چگونه به رشد و پرورش آن کمک کنیم. همه ما باید مهارت های خود در شنیدن، برقراری ارتباط و تسهیل ارتباطات میان اعضای تیم به سطح بالاتری ارتقاء دهیم، چون همین استعدادها هستند که روابط قوی می سازند".

 

6 این افراد به دیگران خدمت می کنند.

 

 

 

راهبری به معنی دستور دادن یا اِعمال نظر نیست. بلکه خدمتگزاری به دیگران است (بله، به مشتریان و خصوصا به اعضای تیمتان).

راهبری یعنی توانمندسازی دیگران برای دستیابی به اهدافشان، رساندن افراد به بالاترین سطح پتانسیل آنها، و ارجحیت دادنِ نیازهای آنها به نیازهای خودشان است. ما به این مجموعه راهبری خدمتگزار می گوییم؛ یکی از بالاترین سکوها برای پرتاب بسوی موفقیت در راهبری.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : inc.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳ رای تا کنون
۰

نظرات در رابطه با : 6 نشانه برای شناختن افرادی که مهارت های راهبری دارند


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما