۴۳۰۷۲ ۰۲۱

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ، بیز مبتکر بازاریابی شبکه ای نوین

بیز همیشه یک گام جلو تر

6 کار مهم که بايد در 100 روز اول راهبري انجام دهيد

سرعت تغيير در تکنولوژي بي سابقه است. شرکت هاي زيادي تاسيس مي شوند، در يکديگر ادغام مي شوند و گاهي از دور خارج مي شوند. اين شرايط پويا براي راهبران با چالش ها و فرصت ها همراه است. تغيير نقش ها در صنايع بسيار شايع است و گذار موفقيت آميز به جايگاه راهبري براي کارآفرينان و راهبران شرکت ها يک مهارت الزامي است.

 

 

اگر در حين جابجايي کارمندان يا در يک دوره رشد انفجاري به يک شرکت مي پيونديد، 100 روز اول کاريتان براي ايجاد تاثير مثبت و يک پايه معنادار براي آينده اهميت بسياري دارد.

در اينجا شما را با يک فلسفه شش مرحله اي آشنا مي کنيم تا در نقش رهبري شروع قوي و موفقيت آميزي داشته باشيد.

 

1. گوش کنيد و ياد بگيريد.

 

 

شما به اين خاطر استخدام شديد که با خود ويژگي هاي منحصربفردي را به شرکت اضافه مي کنيد. اما هنوز چيزهاي زيادي براي ياد گرفتن وجود دارند! و ايجاد محيطي که توانايي شما براي اينکار را به حداکثر برساند به خود شما بستگي دارد. تا مي توانيد براي خود فرصت هاي متنوع ايجاد کنيد، فورا با کارمندان، مشتريان و ديگر ذي نفعان کليدي ارتباط نزديک برقرار کنيد. بپرسيد که چه کاري جواب ميدهد، چه کاري نتيجه نميدهد، در کدام قسمت ها به کمک شما نياز دارند، چه چيزي براي شرکت بهتر است و اگر آنها جاي شما بودند چکار مي کردند. و بعد از آن گوش کنيد. بااينکه بسياري از راهبران در برقراري ارتباط مهارت بسياري دارند، معمولا اهميت گوش دادن ناديده گرفته مي شود؛ درحاليکه اينکار يک دستورکار استراتژيک به شما مي دهد، کمک مي کند تا تيم خود را بهتر شناخته و با فرهنگ موجود بخوبي آشنا شويد.

من در 100 روز اول کاري خودم را به داشتن حداقل 100 جلسه يک به يک با کارمندانم در تمامي سطوح، مشتريان، سرمايه گذاران، شرکا، فروشندگان و تحليلگران داشته باشم. بعلاوه از همان روز اول به همه اعلام کردم که آماده دريافت بازخورد آنها هستم.

 

2. ارتباط برقرار کنيد، اعتمادسازي کنيد و "درب مجازي" را بگشاييد.

 

 

به ديگران بگوييد قرار است چه کار کنيد، اينکار را انجام دهيد و به آنها بگوييد از اينکار چه ياد گرفتيد. صراحت و شفافيت، اقدام و پيگيري در ايجاد رابطه و اعتماد با مشتريان و کارمندان نقش مهمي دارد. هميشه حاضر و پاسخگو باشيد. حتما ديگران بايد بدانند که کجا مي توانند شما را پيدا کنند و اينکه هميشه از ايده ها، ديدگاه ها و بازخوردها، چه خوب و چه بد، استقبال مي کنيد. ميز کار من در همان فضاي کاري کارمندانم است و به اين ترتيب سياست "درب باز" را در محل کارم پياده مي کنم. اما درعين حال "درب مجازي" را هم باز گذاشته ام و درباره فعاليت ها و روند پيشرفت کار گروهي با شفافيت و وضوح کامل به آنها توضيح مي دهم. مهم است که کارمندان هميشه بدانند که شرکت در چه وضعيتي قرار دارد و در کدام قسکت ها بايد پيشرفت کند. همچنين آنها بايد براي بيان ديدگاه ها و عقايدشان اعتمادبنفس داشته باشند.

 

3. آرام آرام شتاب بگيريد.

 

 

معمولا بعنوان يک راهبر از شما انتظاراتي مي رود که بايد فورا به نتيجه برسند. اين مسئله درست است اما بايد در مقابل وسوسه شيرجه هاي ناگهاني مقاومت کنيد. ابتداي کار، سرعت خود را کم کنيد تا وضعيت موجود و فرصت ها را بطور کامل تحليل کنيد. رهبراني که در ابتداي کار رويکرد متفکرانه و مدبرانه در پيش مي گيرند در بلندمدت نتيجه بهتري دريافت مي کنند.

 

4. براي آشنايي با محصول و بازار يک برنامه موازي آماده کنيد.

 

 

در حباب زندگي نکنيد.

 

راهبران تازه کار نه تنها بايد شرکت و محصولات خود را بشناسند، بلکه بايد چشم انداز گسترده بازار را نيز بخوبي درک کنند. شما بايد مشتريان خود را شناخته و بدانيد که رقبايتان چه کار مي کنند.

 

درحاليکه بايد بصورت پيوسته ياد بگيريد، شرکت هم بايد همچنان به کار خود ادامه دهد. پس با آموزش شخصي بار مسئوليت کارمندان را بيش از حد زياد نکنيد. اول ببينيد براي شتاب بيشتر خودتان چکار مي توانيد بکنيد. آموخته هاي توانمندسازي فروش را در خود آزمايش کنيد. تا مي توانيد گزارشات تحليلگران را بخوانيد. به ارائه هاي تيمي توجه داشته باشيد، چون چيزهاي زيادي در آنها هست که مي توانيد به نفع خودتان از آنها استفاده کنيد.

 

5. با آهنگ شرکت هماهنگ شويد.

 

 

شما بايد بدانيد که شرکت چگونه اداره مي شود. آشنايي با حال و هوا و سطح راحتي عمليات هاي شرکت و کارمندان اهميت بسياري دارد. اگر شما بعنوان يک راهبر جديد وارد يک موقعيت شده و خيلي زود نقش ها و روال کار کارمندان را تغيير دهيد حتما استرس زيادي را به آنها تحميل مي کنيد و به سختي شما را بعنوان راهبر جديد مي پذيرند. درحاليکه نوآوري هم مهم است، اما سرعت اجراي تغييرات اهميت بسياري دارد.

من با چيزي شروع کردم که در شرکت خوب جواب مي داد. اگر چيزي مشکل ندارد، تغيير نابجا ايجاد نکنيد. من هم ساختار جلسات کارکنان، زمانبندي و هماهنگي کارها را تغيير ندادم. همين مسئله در مورد فرايند پيش بيني فروش هم صدق مي کرد، حداقل تا فصل اول. نتيجه خيلي مهم است، پس دقت کنيد که ورود شما يک دوره اختلال کوتاه مدت نباشد.

 

6. به وضعيت هاي بحراني واکنش نشان دهيد.

 

 

ياد گرفتن و ايجاد پايه و بنيان آينده اهميت زيادي دارد اما هيچوقت فراموش نکنيد که شما بايد شرکت را اداره کنيد و مي توانيد اين مسئوليت را واگذار کنيد. بايد در شرايط بحراني داخلي و خارجي، که موفقيت و رشد کل کسب و کار را تهديد مي کند، تصميم بگيريد. مشکلاتي پيش مي آيند، بايد در يک معامله بزرگ شرکت کنيد، يا در بازار يک تغيير جدي ايجاد مي شود يا با يکي از کارمندان دچار مشکل مي شويد. پس انعطاف پذير باشيد.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : entrepreneur

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳ رای تا کنون
۱

نظرات در رابطه با : 6 کار مهم که بايد در 100 روز اول راهبري انجام دهيد


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما