logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز 6 گام براي برنامه ريزي هدف موثرتر

6 گام براي برنامه ريزي هدف موثرتر


برنامه ريزي براي هدف فقط مخصوص سال نو نيست.

اگر در ذهن خود يک مقصد نداشته باشيم نمي توانيم مسير رسيدن به آن را شناخته و فقط بي هدف در چندين مسير پرسه مي زنيم.

به همين خاطر، من يکي از طرفداران جدي برنامه ريزي هدف و آينده نگري هستم.

 

 

من در طول يک دهه گذشته پله به پله روش برنامه ريزي مخصوص به خودم را آماده کرده ام، هميشه درباره آن خوانده ام و تکنيک هاي جديد براي پرورش بهترين اهداف و طرح چشم انداز را امتحان کرده ام.

در اوايل دهه 20 سالگي متوجه شدم روياهاي متعددي دارم، ولي احساس مي کردم براي رسيدن به آنها بي نتيجه دست و پا مي زنم. اما با استفاده از اين تکنيک ها به جايي رسيدم که احساس مي کنم واقعا موفق هستم، و آن را بعنوان آزادي در سپري کردن زمانم تعريف مي کنم.

در اينجا شما را با چند نکته ساده آشنا مي کنم که در شناسايي روياها، اهداف و چشم اندازهايتان روي کاغذ و سپس تحقق بخشيدن به آنها در واقعيت به شما کمک مي کنند.

 

همواره درحال طوفان فکري باشيد

 

 

من در طول يک يا دو هفته فرايند برنامه ريزي هدف را شروع مي کنم و براي اينکار هر ايده اي که به ذهنم مي رسد را يادداشت مي کنم. اين ايده ها از "يادگيري زبان اسپانيايي" تا "ورود به چهار بازار جديد تا پايان سال" متفاوت هستند و همه آنها از دلِ ايده هاي ذهني من بيرون مي آيند. در مورد اين ايده ها قضاوت نمي کنم يا خودم را نسبت به آنها متعهد نمي دانم و درعوض هر چيزي که در اين دوره به ذهنم مي رسد را روي کاغذ مي نويسم.

 

سپس اين يادداشت ها را ويرايش کنيد

 

 

بعد از آنکه توده کاغذهاي يادداشت روي هم جمع شدند دوباره سراغ آنها رفته و درباره شان فکر مي کنم. روي هر يادداشت کمي وقت گذاشته و با خودم فکر مي کنم آيا متناسب با شرايط فعلي واقعا دوست دارم اين ايده را اجرا کنم يا نه. اينکار را تا زماني ادامه مي دهم که فقط اهدافي باقي بمانند که خيلي دوست دارم سراغ آنها بروم. بخشي از اين فرايند در واقع تعيين کردن کارهايي است که حقيقتا مناسبِ من هستند، جرات انجام دادن آنها را دارم و مي دانم که انگيزه آنها يک فاکتور بيروني نيست.

 

به تصوير کلي نگاه کرده و يک مانترا بيابيد

 

 

وقتي اين ليست را محدود کردم کمي از آن فاصله گرفته و دنبال چند واژه مي کردم که مسير زندگي آتي من را توصيف مي کنند. يک فهرست از واژه هاي توصيفي تهيه مي کنم و بعد همان فرايند ويرايش را روي آن تکرار مي کنم. در نهايت چهار تا شش واژه انتخاب کرده و مثل مانترا (ذکر) هر روز از آنها استفاده مي کنم تا به مسير سالانه من آنطور که دلم مي خواهد شکل دهند. بعضي از مانتراهايي که قبلا استفاده کرده ام شامل صلح، شادي، عشق، آزادي، ماجراجويي و رشد هستند.

 

فهرست ها را مرتب و درهم ادغام کنيد

 

 

سپس از اين مانتراها براي تفکيک اهدافم به اجزاء کوچکتر استفاده مي کنم. اگر با اينکار احساس مي کنيد اهدافتان متلاشي مي شوند آنها را به مقوله هاي جدا از هم تقسيم کنيد: کسب و کار/کار، سفر، روابط (دوستان، خانواده و غيره)، امور مالي، سلامت، و غيره. با مرتب کردن اهداف و با کمک مانتراها متوجه مي شوم چطور مي توانم آنها را در هم ادغام کرده و بصورت يکپارچه به اجرا دربياورم.

 

آنها را روايت کنيد

 

 

در پايان، فهرست را که به مقوله ها و اهداف تقسيم شده اند به شکل يک روايت و داستان درمي آورم. اين مرحله خيلي مهم است چون به من کمک مي کند جزئيات آنها را با دقت تجسم کنم، درست همانطور که ممکن است در واقعيت اتفاق بيافتند. از آنجا که در خلاء هيچ چيزي وجود ندارد مهم است بدانيد که هر کدام از اهدافتان چگونه بقيه اهداف را تحت تاثير قرار مي دهند، و بعد از دستيابي به آنها يک زندگي کامل چه شکلي است و چه احساسي دارد.

مثلا، يکي از اهداف من تمرين کردن قدرداني و حق شناسي است. پس با نوشتن جمله "من هر روز صبح از خواب بيدار مي شوم و چند لحظه نفس عميق مي کشم و گويم "بخاطر همين نعمت ساده که صبح از خواب بيدار مي شوم شکرگذارم" اين هدف را تمرين مي کنم.

 

يک تخته چشم انداز بسازيد

 

 

اگر احساس مي کنيد حوصله يک مرحله ديگر هم داريد بايد بگويم که من اين فرايند نوشتن را با تخته چشم انداز همراه مي کنم. با اينکه روش هاي آنلاين زيادي براي انجام اينکار وجود دارد اما من ترجيح مي دهم دسته هاي بزرگ مجلات را جمع کرده و به همان سبک قديمي تکه هاي جالب را بريده و روي يک تخته در دفتر کارم بچسبانم. براي اينکار واژه ها و عکس هايي که با اهداف و مانتراهاي من همخواني دارند گردآوري کرده و آنها را روي تخته مي چسبانم. گاهي وقتي بعد از مدت ها به آنها نگاه کرده و مي بينم بعضي از آنها تحقق پيدا کرده اند و من اصلا آنها را فراموش کرده بودم واقعا شگفت زده مي شوم. يک نمونه از اينها تخت چشم انداز سال گذشته بود: يک بخش از آن مربوط به عکس هاي مسافرت بود. چند روز قبل از سفر به کشور پرو نگاهي به اين تخته انداخته و متوجه شدم که قبلا تصويري از ارگ ماتچو بيچو به آن چسبانده بودم. چند روز بعد خودم را ميان خرابه هاي اين ارگ ديدم.

همه ما بعنوان کارآفرين زماني را صرف برنامه ريزي استراتژي شرکت هايمان مي کنيم. من شخصا از دنبال کردن اين گام ها ارزش و موفقيت قابل توجهي بدست آورده و توانسته ام با کمک آنها رو به جلو حرکت کنم. شايد کمي دلهره آور باشيد، اما فقط کافي است گام اول را اجرا کنيد تا از احساس آن لذت ببريد. مرتبا به اهداف، روايت ها و تخته چشم انداز خود سر بزنيد تا ببينيد چقدر پيشرفت داشته ايد. بعلاوه، از ويرايش کردن و تغيير دادن اهدافتان نترسيد چون آنها به مروز زمان تغيير مي کنند.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : darrahbrustein.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : 6 گام براي برنامه ريزي هدف موثرتر


DANYAL AYAZI
نظر خود را در تاریخ ۰۴:۱۶:۲۱ ۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ارسال کرده

✌️

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز