02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
موفقیت  /  7 استراتژی برای توسعه موفقیت آمیز کسب و کار

موفقیت در دنیای کسب و کار امروز به چه چیزی نیاز دارد؟

مدیریت یک کسب و کار موفق به فاکتورهای متعددی وابسته است. برای شروع، باید محصولی داشته باشید که دیگران آن را می خواهند یا به آن نیاز دارند. البته این فقط شروع کار است.

 

 

نکاتی برای پرورش کسب و کار

برای آنکه کسب و کار موفق داشته باشید نکات زیر را تمرین کنید. اگر استراتژی کسب و کارتان در یک حوزه می لنگد دیگر وقت حل و فصل آن رسیده است. این هفت نکته برای پرورش کسب و کارتان را بخاطر بسپارید.

 

1) همیشه آماده و باریک بین باشید

 

 

یک راهبر باید برای توسعه کسب و کار خود همیشه حاضر و آماده باشد، درست مانند یک پزشک.

 او هرگز نباید از انجام کارها و وظایف کوچک ابایی داشته باشد. او باید فعالانه در کارها مشارکت داشته باشد کارهای کوچک به توجه نیاز دارند، پس توجه به جزئیات بسیار مهم است".

 

2) شور و اشتیاق خود را نشان دهید

 

 

فروش همان انتقال شور و اشتیاق است. راهبران باید شور و اشتیاق خود به محصول یا خدماتشان، و همچنین به مشتریانشان، را نشان دهند.

جدای از ابراز این شور و اشتیاق، راهبران باید خوشبین باشند. در کسب و کار مشکلات بسیاری وجود دارد. شما باید در هر شرایطی نیمه پر لیون را دیده و از هر اتفاق بد درسهای خوبی بگیرید.

 

3) روی مشتری متمرکز باشید

 

 

هدف از کسب و کار سودآوری نیست؛ بلکه ایجاد پایه مشتری و حفظ آن است.

در وهله اول از آنها می خواهید سراغ کسب و کار شما بیایند، و بعد دوباره به شما مراجعه کنند، و در نهایت دوستانشان را بیاورند.

نحوه عملکرد شما مستقیما به میزان رضایتمندی مشتریانتان از شما وابسته است. پس، برای افزایش رضایتمندی مشتری باید به حرف مشتریان گوش کرده و در تجربه خرید آنها شریک باشید.

 

4) رقابتی تر باشید

 

 

اگر هنوز کسب و کارتان به جایگاه انحصاری دست نیافته رقابت همچنان برای شما بسیار مهم بوده و تمایز کلید موفقیت فروش است. شما نباید یک تیم تکراری مثل بقیه کسب و کارها باشد.

شما باید یک مزیت رقابتی داشته باشند؛ اگر ندارید، یکی برای خود بسازید.

همه چیز به پیشنهاد فروش منحصربفرد (USP) شما باز می گردد. این فاکتور همان چیزی است که شما را بالاتر از رقبا جای می دهد. این مزیت رقابتی می توان موقعیت مکانی یا محصول شما باشد. وقتی مشتریان به یک کسب و کار فکر می کنند معمولا یاد افرادی می افتند که آن کسب و کار را راه انداخته، خصوصا مالک آن.

 

5) حواستان به امور مالی باشد

 

 

راهبران در تعیین استراتژی باید همواره روی فروش، عایدی و جریان نقدینگی متمرکز باشند، و بدانند که هر روز چقدر درآمد داشته اند. شما باید روی سود خالص متمرکز باشید، نه سود ناخالص. با اینکار دیدگاه واقع گرایانه ای درباره نحوه عملکرد کسب و کارتان خواهید داشت.

 

6) بهترین باشید

 

 

راهبران موفق همیشه برای برتری تلاش می کنند. آنها می خواهند در هر کاری بهترین باشند.

بهترین بودن یعنی همواره در تلاش بودن، سختکوش بودن و چالاک بودن. بعلاوه، بهترین بودن یعنی اشتیاق برای یادگیری بیشتر.

 

7) موفقیت خود را ارزیابی کنید

 

 

هر کسی موفقیت را بگونه ای متفاوت تعریف می کند

. بهترین معیار موفقیت: شماره یک، باید از کاری که انجام می دهید لذت ببرید.

این همان موفقیت نهایی است. سپس، باید همواره رکورد موفقیت های خود را بشکنید، و این نشان می دهد می دانید چه کاری انجام می دهید. و در پایان اینکه باید عاشق محصول یا خدمات خود باشید، و همچنین عاشق مشتریانتان باشید. اگر اینکارها را انجام دهید موفقیت اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 

نتیجه گیری

همه این نکات برای رشد و شکوفایی کسب و کار بسیار مهم هستند. راهبری کار دشوار و درعین حال رضایتبخشی است. فقط مهم است که برای خود برنامه ریزی کرده و اهداف بلندمدت خود را تعیین کنید.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : briantracy.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.