02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
نکات شبکه سازی و فروش  /  7 نکته مشتری یابی در بازار گرم برای توسعه زیرشاخه

وقتی به کسب و کار بازاریابی شبکه ای می پیوندید یکی از اولین جلسات آموزشی شامل تهیه یک فهرست از همه افرادی است که می شناسید. در گام بعدی به شما آموزش داده می شود که چطور این فرصت کسب و کار را به دیگر مخاطبان معرفی کنید.

 

 

به اینکار مشتری یابی در بازار گرم می گویند. گروهی از راهبران اعتقادی به مشتری یابی در بازار گرم نداشته و معتقدند همه چیز باید بصورت آنلاین و  با استفاده از اصول بازاریابی جاذبه ای انجام شود.

اما بعضی ها از مشتری یابی در بازار گرم می ترسند. بسیاری از راهبران  به اعضای تیم‌شان آموزش می دهند که به پاسخ "نه" قانع نشوند؛ و آنقدر به

بازار گرم بچسبند تا بالاخره جواب مثبت را بگیرید.

اما استفاده از از این تکنیک در بازار گرم شما را در میان دوستان و خانواده به یک آدم غیرقابل تحمل تبدیل می کند.

 

 

 حالا می خواهم در اینجا شما را با 7 تکنیک مشتری یابی در بازار گرم آشنا کنم که به توسعه سریع زیرشاخه تان کمک کرده ودرعین حال میان دوستان و اعضای خانواده محبوبیت تان را حفظ خواهید کرد.

 

نکته 1# در مشتری یابی بازار گرم:

بدون درنظر گرفتن نتیجه به بازار گرم نزدیک شوید

 

 

وقتی سراغ عمه، پسردایی یا دوستان می روید از قبل فرض را براین نگذارید که آنها به شما جواب رد می دهند. فقط با ذهن باز پیش آنها رفته و درباره

کسب و کار جدیدتان با آنها صحبت کنید.

اگر با پیش فرض سراغ آنها بروید  کاری می کنید که ذهنیت "آنها به من جواب منفی می دهند" را به واقعیت تبدیل می کنید.

 یا اینکه وقتی با ذهنیت جواب منفی سراغ آنها می روید آنقدر ناامید هستید که حتی اگر آنها راضی هم باشند جذب فرصت کسب و کار شما نخواهند شد.

 

نکته 2# در مشتری یابی بازار گرم:

بیش ازحد حرف نزنید

 

 

 

رِی هیگدون، یکی از محبوبترین افراد در حوزه بازاریابی شبکه ای این نکته مشتری یابی بازار گرم را آموزش میدهد.

حتما برای خیلی از بازاریاب های شبکه ای اتفاق افتاده. آنها یک مشتری بازار گرم دارند که به فرصت پیشنهادی علاقه نشان داده اند و بازاریاب پیوسته حرف می زند ... و حرف می زند و باز هم حرف می زند.

آنها بعد از کلی توضیحات مشتری را به پیوستن به شبکه شان راضی می کنند اما در ادامه آنقدر زیادی روی می کنند که مشتری احتمالی در جا پشیمان

 می شود.

 بعبارت دیگر، هرچه بیشتر حرف بزنید حفره بزرگتری ایجاد می کنید، چون مشتری احساس می کند قادر نیست اینهمه اطلاعات را هضم و جذب کند.

 

نکته 3# در مشتری یابی بازار گرم:

 ابتدا از جنبه مشتری به مشتری احتمالی نزدیک شوید

 

 

 

مخصوصا این نکته را به بازاریاب هایی توصیه می کنم که قبلا با 2 یا چند شرکت بازاریابی همکاری کرده اند.

چون با این سابقه احتمالا مشتری احتمالی با دیدن شما بگوید "وای نه دوباره شروع شد ... این یکی چقدر طول می کشد؟" احتمالا این افراد در بازار

 گرم شما نسبت به بازاریابی در زیرشاخه تان بدبین هستند.

 

 اما چطور است از چشم انداز یک مشتری بالقوه به انها نزدیک شوید؟

 از آنها بخواهید محصولات را خریداری و امتحان کنند. اینکار برای شما سود خرده فروشی هم دارد.

گاهی اوقات، بعد از آنکه از محصول استفاده کرده و شرایط کاری پررونق شما را دیدند می توانید با پیشنهاد فرصت بازاریابی مستقل برای همان

محصولات سراغ آنها بروید.

 

نکته 4# در مشتری یابی بازار گرم:

پل های پشت سر را خراب نکنید

 

 

منظورم این است که بخاطر "نه" شنیدن از دیگران به آنها توهین نکنید. واقعیت این است که این جواب های منفی دائمی و همیشگی نیستند. ا

ما اگر بخاطر نپیوستن به تیم تان به آنها توهین کنید این جواب منفی را دائمی خواهید کرد. حتی پشت سرشان هم به آنها توهین نکنید چون ممکن است به گوش آنها برسد.

بعد از کسب تجربه متوجه می شوید که با احترام می توانید بعد از 2 ماه، 6 ماه یا حتی 2 سال این جواب منفی را به یک "بله" تبدیل کنید.

 

نکته 5# در مشتری یابی بازار گرم:

دریابید چرا و به چه چیزی "نه" می گویند

 

 

برای پیدا کردن پاسخ به این سوال انگار روی یک لایه نازک یخ قدم می گذارید و باید با احترام و لبخند صحبت کنید.

از آنها بپرسید که درواقع به چه چیزی نه می گویند. آیا این "نه" به فرصتِ راه اندازی کسب و کار خودشان است؟ آیا این "نه" به تک تک محصولاتی است که پیشنهاد می کنید؟

بعضی از بازاریاب های شبکه ای توصیه می کنند به هیچ وجه جواب منفی را قبول نکنید. اما من واقعا با این ایده موافق نیستم،

اما درعوض باور دارم می توانید با طرح سوال ظریف و هوشمندانه از مشتری احتمالی متوجه شوید که آنها دقیقا به چه چیزی نه می گویند.

 

نکته 6# در مشتری یابی بازار گرم:

 مشتری احتمالی تان در بازار گرم را بستوه نیاورید

 

 

بدترین کاری که ممکن است در بازاریابی شبکه ای انجام دهید التماس کردن، بستوه آوردن یا اذیت و آزار مشتریان احتمالی در بازار گرم برای پیوستن به فرصت کسب و کارتان است.

 مطمئنا با این رویکردها می توانید بعضی از آنها را قانع کنید که به تیم‌تان بپویندند، اما دیر یا زود آنها را از تیم و همچنین از جمع دوستانتان از دست خواهید داد.

فقط کافی است به آنها بگویید "سلام، می خواستم بدانم اگر در برنامه کاری فعلی تان وقفه ای ایجاد نمی شود آیا علاقمند هستید که در یک پروژه جانبی درآمدسازی با من وارد شوید؟"

یا می توانید بگویید، "شاید اینکار مناسب شما باشد شاید هم نباشد، اما فکر کردم شما علاقمند باشید برای کسب درآمد جانبی با من کار کنید".

 

نکته 7# در مشتری یابی بازار گرم:

حتما درخواست معارفه بدهید

 

 

اغلب مشتریان احتمالی در بازار گرم کسانی را می شناسند که به فرصت کسب و کارتان علاقمند هستند. پس بهتر است در اینباره از آنها سوال کنید.

فقط کافی است بگویید، "می دانم که این فرصت درحال حاضر مناسب شما نیست و هیچ اشکالی هم ندارد، اما من دنبال افرادی باهوش مثل شما

می گردم که به شروع کسب و کار در کنار هم علاقمند باشند. مطمئنا شما کسانی را می شناسید که مناسب باشند، اینطور نیست؟"

حتی گاهی می توانید برای این معارفه ها به آنها محرک انگیزشی بدهید.

مثلا آنها را به شام، بلیط رایگان سینما یا هر چیز ساده دیگر دعوت کنید. نام، شماره تماس و ایمیل آنها را بگیرید و از مشتری احتمالی بازار گرم تان

 بخواهید به آنها بگویند که شما را معرفی کرده اند.


 

>>>>>>>>> اينفوگرافيک

 


 

منبع : jasonleehq.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.