logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت بازاریابان ایرانیان زمین محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز 7 ویژگی راهبران کسب و کارهای موفق

7 ویژگی راهبران کسب و کارهای موفق


متيو و جانيس کارآفريناني هستند که حدود دو سال است کسب و کار خود را شروع کرده اند.

آنها اخيرا تصميم گرفته اند براي حفظ ويژگي رقابتي خود بعنوان راهبر/کارآفرين در اقتصاد جهاني در يک کنفرانس راهبري شرکت کنند.

 

 

آنچه بعنوان مکالمه اي درباره نقش شغلي يک راهبر شروع شده فورا به تبادل نظر درباره مهمترين ويژگي هاي يک راهبر تبديل مي شود و اينکه چرا موفق ترين راهبران صرفا براساس دانش مورد ارزيابي قرار نگرفته و مهمترين فاکتور براي ارزيابي آنها کاراکتر يا شخصيت آنهاست.

هوش نمي تواند يک جايگزين کامل براي کاراکتر يا شخصيت برجسته باشد.

 

متيو و جانيس نتيجه گرفتند که سازمان هاي موفق راهبراني دارند که نه تنها از نظر عملکرد مهارت دارند بلکه مهمتر از آن راهبراني هستند که از ويژگي هاي لازم براي توانمندسازي افراد و ايجاد سازمان هاي پايدار برخوردار مي باشند.

 

 

زماني که سفر خود در مسير راهبري را شروع مي کنيد بايد بدانيد که موفقيت صرفا محدود به مقام يا سطح درآمد نيست، بلکه رسيدن به يک کاراکتر پرورش يافته است تا رشد سازماني پيوسته و موفقيت بلندمدت تضمين شود.

 

 

راهبران موفق براي قرار گرفتن در مسير موفقيت راهبري از هفت ويژگي زير برخوردارند.

 

1. شجاعت

 

 

 

 

بزرگترين تراژدي در يک سازمان حضور راهبري است که ترس او را فلج کرده.

 

ترس از ناشناخته ها نشات مي گيرد يا از عدم تمايل به ريسک پذيري.

غالبا بزرگترين چالش همه سازمان ها شرايط فعلي بازار يا پيش بيني عايدي نيست، بلکه توانايي يک راهبر براي مقابله با محدوديت هاي خودساخته اي است که ريشه در ترس دارند.

در زندگي همه راهبران يک اتفاق تعيين کننده وجود خواهد داشت که نيازمند يک تصميم قاطعانه و شجاعانه براي جهش سازمان رو به جلو است.

شايد براي افراد زيردست وضعيت خوشايندي نباشد، اما براي آنهايي که منجنيق سازمان را به جلو پرتاب مي کنند ضروري است.

درست در همين لحظه است که شجاعت در قلب و ذهن راهبران شکل مي گيرد تا سازمان را در حوزه کاري مربوطه به موقعيت برتر برسانند.

 

 

 

2. اصالت و ابتکار

 

 

بسياري از راهبران آموزش ديده اند که از هنجارها پيروي کرده و به معيارهاي استاندارد وفادار بمانند و اين مسئله يک ديدگاه خطي از رشد و پايداري بوجود مي آورد.

يک راهبر بايد توجه داشته باشد که در عين يادگيري از ديگر راهبران موفق هيچگاه دو راهبر نمي توانند عين هم باشند.

يک راهبر اصيل و مبتکر از چارچوب ها سرپيچي کرده و درعين حال از ارزش آنها براي سازمان باخبر است؛ او تمايلي ندارد صرفا براي جلب تاييد ديگران کاري انجام دهد، بلکه کاملا به ظهور و بروز هويت اصيل راهبري خود متعهد است.

در واقع، زندگي خارج از چارچوب هاي راهبري معمول است که يک راهبر را بسوي دستيابي به موفقيت هدايت مي کند.

 

 

 

3. انعطاف پذيري

 

 

همه راهبران در مديريت سازمان خود فراز و فرودهاي بسياري را تجربه مي کنند.

 

در طول همين دوره هاي بي ثباتي فردي و اقتصادي است که يک راهبر انعطاف پذير مي توانند سازمان را به خوبي هدايت کند.

بعلاوه، يکي از قابليت هاي مهم براي مديران توانايي شناسايي منابع مقاومتي است که راهبر بايد در طول اين دوره بي ثباتي سکان هدايت سازمان را در دست بگيرد.

مقاومت معمولا يک نيروي منفي در چرخه حيات يک راهبر و سازمان محسوب مي شود. بااينحال، اگر بدرستي درک شود و يک راهبر انعطاف پذير آن را هدايت کند مي توان از آن بعنوان يک نيروي مثبت بهره برداري کرد.

 

 

 

4. مورداعتماد

 

 

مهارت هاي "سخت" يک راهبر معمولا ارزش بيشتري از مهارت هاي "نرم" او دارند.

 

راهبران موفق از اهميت اساسي اعتماد بعنوان يک مهارت نرمِ ضروري مطلع هستند.

اعتماد همان توانايي پرورش و ابراز يکپارچگي، صداقت، و شفافيت در يک سازمان است.

يک راهبر موفق به خوبي مي داند که اعتماد پايه و اساس ايجاد يک رابطه خوب و کليد ايجاد ارتباط هاي قوي و محکم در شرکت محسوب مي شود.

اعتماد نه تنها در صدر سازمان ايجاد مي شود، بلکه در سطوح پايين تر هم ايجاد شده و يک سري روابط چندجهتي در کل تيم بوجود مي آورد. وقتي يک راهبر اعتماد را تقويت مي کند، تيم پيوندي قوي درون خود ايجاد مي کند که به اعضا اجازه مي دهد بهتر با هم ارتباط برقرار کرده و بهره وري آنها افزايش يابد.

 

 

 

5. تسليم نشدني

 

 

 

راهبري نيازمند يک موازنه ظريف ميان سختگيري و انعطاف پذيري است.

 

سازمان ها بايد براي بقاء زيرکانه و چابک عمل کرده و درعين حال انعطاف پذير باشند چون امروزه شرکت ها با سطح بي سابقه اي از تغيير و بي ثباتي در بازار مواجه شده اند.

شايد استفاده از ميانبرها براي عبور از اين بي ثباتي وسوسه انگيز باشد، اما در طول همين امواج خروشان است که يک راهبر بايد توانايي متقاعدسازي خود را براي هدايت کشتي شرکت به نمايش بگذارد.

يک راهبر بايد ديدگاه مشخصي داشته باشد و مطابق با ارزش هاي سازماني و اصول راهبري آن عمل کند.

 

6. شرافت و سخاوتمندي

 

شرافت و سخاوتمندي همان ويژگي محترم و عالي رتبه بودن است؛ برخورداري از ويژگي هاي فردي اصيل يا اصول اخلاقي عالي و ايده آل ها.

 

يک راهبر شريف و خوش طينت در هر شرکت مي تواند براي افراد خود جهت و هدف تعيين کند. وقتي در يک راهبر حس اصالت، شرافت و سخاوتمندي وجود داشته باشد مي تواند رفتار سازماني را مشخص کند.

اگر اين ويژگي ها در قلب، ذهن و روح يک راهبر رسوخ کرده باشند، در ژن فرهنگي سازمان نيز نهادينه خواهند شد.

در اينصورت، در اقتصادي امروزي خدمات بي مذايقه به مشتري نسبت به رويکرد خودمحور در انجام کارهاي شرکتي در اولويت قرار خواهد گرفت.

 

 

 

7. اخلاقي

 

 

راهبران حقيقي بدون به خاطر انداختن شخصيت خود يا اصول اخلاقي مي توانند به موفقيت و کاميابي دست يابند.

 

راهبران اخلاقي کسب و کار مطابق با فلسفه خودشان زندگي مي کنند که در طول تجارب راهبري کسب و پرورانده شده است.

قبل از آنکه يک نفر بتواند راهبري گروهي را برعهده بگيرد بايد اول از همه ياد بگيرد که برخورد تسلط داشته باشد.

اگر راهبر روي ديدگاه هاي ناچيز پافشاري کند، سازمان بخاطر هيچ و پوچ سقوط خواهد کرد.


 

>>>>>>>>> اینفوگرافیک

 


 

منبع : Netwoking Lab

 

ترجمه و ویراست توسط گروه آموزشی بـــــیز مــــگ

 


 
 
۱۵
0

تهیه شده توسط گروه آموزشی بیز مگ



نظرات در رابطه با : 7 ویژگی راهبران کسب و کارهای موفق


عماد
نظر خود را در تاریخ ۱۲:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ارسال کرده

سپاس

نازنین
نظر خود را در تاریخ ۱۲:۲۱:۴۲ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ارسال کرده

مرسی از همه تلاشاتون که برای ارتقا سطح بازاریاب هاتون میکشید جدا خسته نباشید

سامان اسماعیلی
نظر خود را در تاریخ ۱۵:۲۶:۱۷ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ارسال کرده

سلام جا داره بخاطر مجله آموزشی با کیفیت تون، نهایت سپاسگزاری رو داشته باشم.

عدنان
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۴۲:۳۴ ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ ارسال کرده

با سلام با خوندن این 7 ویژگی حتما کسانی که نتونستن موفق بشن به موفقیت دست پیدا میکنن ممنون از شما

sajjad
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۴۴:۱۷ ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ ارسال کرده

سلام واقعاعالی بود به نظرمن ، با خواندن این مقاله میتوان ایده های جدیدی برای کسب کار پیدا کرد

سجاد
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۵۸:۲۹ ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ ارسال کرده

راه رسیدن به موفقیتو شما به ما نشون میدید سپاس از شما

پیمان حیدری
نظر خود را در تاریخ ۱۴:۱۹:۱۵ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ارسال کرده

زنده باد بیز

زهرا احمدی
نظر خود را در تاریخ ۱۰:۲۶:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۲۱ ارسال کرده

موفقیت یک انتخاب است نه یک اتفاق.زنده باد بیز

نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز