logo

کلیه حقوق مادی و معنوی اطلاعات این سایت برای شرکت امگا گلوبال کیش محفوظ می باشد

بازاریابی شبکه ای بیز 7 کاري که افراد موفق قبل از هر سخنراني انجام مي دهند

7 کاري که افراد موفق قبل از هر سخنراني انجام مي دهند


سخنراني ها فرصت خوبي براي تاثيرگذاري هستند.

اگر جلوي 100 نفر رهبران شرکت ها سخنراني داريد يا فقط در ميان چند نفر از دوستانتان صحبت مي کنيد، محتوا و نحوه ارائه اين سخنراني مي تواند شما را به اوج برساند يا در هم بشکند.

 

شايد غريزه تان به شما بگويد که نحوه سخنراني در همان لحظه بيش از همه اهميت دارد، اما واقعيت اين است که موفقيت شما در سخنراني ريشه در نحوه کسب آمادگي از چند روز قبل دارد.

وقتي با سخنران هاي حرفه اي درباره نحوه کسب آمادگي سوال مي پرسم آنها هميشه جواب هاي مشابه مي دهند. پس شما هم از اين استراتژي هاي پيش از سخنراني استفاده کنيد تا با بيشترين موفقيت بيشترين تاثير را برجاي بگذاريد:

 

1. درباره محل برگزاري سخنراني تحقيق کنيد

 

 

محل برگزاري سخنراني تاثير زيادي بر کارآيي نهايي شما برجاي مي گذارد.

براي مثال، تصور کنيد براي يک سالن آمفي تئاتر بزرگ با سيستم صوتي عمومي سخنراني داشته باشيد يا در يک اتاق کنفرانس با آکوستيک ناقص که فقط به تعداد انگشتان دست ظرفيت دارد.

مطمئنا سخنراني شما در هر کدام از اين مکان ها متفاوت خواهد بود.

اندازه محل برگزاري سخنراني، تعداد مخاطبان، رسمي بودن محل برگزاري، و حتي منابع و تجهيزاتي که در اختيار داريد همگي به شکل نهايي سخنراني شما کمک مي کنند.

شما نمي توانيد براي سخنراني هاي خود يک قالب ثابت در نظر گرفته و آن را در مکان هاي مختلف برگزاري پياده کنيد؛ پس از قبل تحقيق کرده و يک سخنراني موفق حول ويژگي هاي آن بسازيد.

 

2. درباره مخاطبان تحقيق کنيد

 

 

همچنين بايد درباره مخاطبان خود تحقيق کنيد، زيرا آنها همان کساني هستند که مشخص مي کنند آيا سخنراني شما تاثيرگذار و کارآمد بوده يا نه. قرار است مخاطبان شما چند نفر باشند؟ آيا زن هستند يا مرد؟ چند ساله هستند؟ چه شغل هايي دارند؟ به کدام قسمت کار شما علاقه دارند؟

شما بايد همه اين اطلاعات را درباره مخاطبان خود داشته باشيد. همچنين بايد بدانيد که کدام مولفه هاي پروژه شما براي آنها جذابتر است و مي توانند با آن ارتباط برقرار کنند. به اين ترتيب مي توانيد موقعيت و جهت گيري سخنراني خود را مشخص کنيد. درغيراينصورت، با ريسک ارائه يک سخنراني نامناسب مواجه خواهيد شد.

 

3. يک چارچوب کلي براي نکات کليدي آماده کنيد

 

 

در مرحله بعدي، يک سخنران خوب و حرفه اي با طرح کلي نکات کليدي سخنراني خود شروع مي کند. همه اين نکات بايد ريشه در يک نکته اصلي داشته باشند، که درواقع تِز شما يا هدفتان از سخنراني محسوب مي شود؛ اين همان نکته اصلي است که مي خواهيد به مخاطبان منتقل کنيد، و بقيه نکاتي که مطرح مي کنيد فقط براي پشتيباني از نکات اصلي و هدايت موضوع به منزلگاه نهايي هستند.

در هنگام تعيين نکات سعي نکنيد بيش از اندازه موجز باشيد— يعني، يک پاراگراف کامل را فقط به اين نکته اختصاص ندهيد. روي ورژن موردي تمرکز کنيد. اين چارچوب کلي از سخنراني در مراحل بعدي به شما کمک خواهد کرد.

 

4. يک سخنراني آماده کنيد – نه يک خطابه

 

 

شما بايد خودتان را براي يک سخنراني کامل آماده کنيد. اين سخنراني مي تواند شامل ايجاد يک نمونه اوليه باشد يا آماده کردن يک نمايش دوسويه. يا حتي شکل ابتدايي تر داشته و در آن پاورپوينت استفاده کنيد.

هر کدام از اين روش ها را استفاده مي کنيد دقت داشته باشيد که فقط درحال ايجاد مولفه هاي سخنراني هستيد، و خطابه نمي نويسيد. اگر مي خواهيد نکات را يادداشت کنيد، هيچ اشکالي ندارد اما فراموش نکنيد که نوشتن متن کامل خطابه با جزئيات باعث مي شود در حين ارائه آن شبيه کسي باشيد که مشق هايش را از بر کرده تا روي سِن جواب بدهد.

 

5. تمرين کنيد – اما نه بيش از حد

 

 

سخنران هاي بزرگ هميشه روز قبل از سخنراني تمرين مي کنند، اما هيچوقت در اينکار افراط نمي کنند. يک سخنراني موفق داراي يک مولفه طبيعي است که نشان مي دهد سخنران درحل يک گفتگوي بداهه با مخاطبان است و صرفا چيزي را از روي کاغذ نمي خواند. اگر بيش از حد تمرين کنيد، حالت طبيعي خود را از دست مي دهيد، پس فقط آنقدر تمرين کنيد که احساس کنيد در اجراي اصلي احساس راحتي خواهيد داشت.

در طول جلسات تمرين دقت کنيد که همزمان همه مولفه هاي سخنراني را رعايت مي کنيد. روي حالت بدن، زبان بدن، تماس چشمي، آهنگ کلام و سرعت بيان خود هم دقت داشته باشيد.

 

6. از ديگران فيدبک بخواهيد

 

 

سخنرانان بزرگ زيادي وجود دارند، اما هيچکدام از آنها کامل نيستند. وقتي خود را براي يک سخنراني آماده مي کنيد احتمال اشتباه روي کاغذ و درحين اجرا وجود دارد. شما بايد با تمرين کافي اين اشتباهات را به حداقل برسانيد، اما نمي توانيد همه آنها را برطرف کنيد.

به همين خاطر، سخنران هاي بزرگ از افراد مورداحترام و اعتماد خود مانند دوستن، خانواده يا مِنتورها درخواست فيدبک کرده و از آنها مي خواهند نحوه اجرايشان را نقد کنند. اين مرحله اهميت بسياري دارد، چون شما را با خودتان از چشم يک ناظر بيروني آشنا مي کرده، و در شناسايي خطاهايتان کمک مي کند.

 

7. مرور و اصلاح کنيد

 

اگر براي سخنراني خود يک فرمت در نظر گرفته و عينا همان فرمت را بدون هيچ تغييري روي سِن اجرا کرديد بايد بدانيد که يک جاي کارتان مي لنگد. هر سخنراني مي تواند و بايد قبل از ارائه به مخاطبان اصلاح شود؛ درغيراينصورت همه کارهايتان براي کسب آمادگي يک نمايش ساختگي بوده نه يک سخنراني صادقانه.

بعد از تمرين و دريافت فيدبک، نگاهي تازه به طرح کلي و محتواي سخنراني خود انداخته و آن را چندبار مرور کنيد تا در صورت نياز مواردي را اصلاح کنيد. بطورکلي، هر چه اصلاحات شما بيشتر باشد بهتر است – اغلب فرمت هاي سخنراني شکل موجز و چکيده دارند.


 

منبع : smallbiztrends.com

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 


 
 
۳
0

تهیه شده توسط تیم آموزشی بیزمگ



نظرات در رابطه با : 7 کاري که افراد موفق قبل از هر سخنراني انجام مي دهند


نظرتان را برای ما بنویسید....
انصراف
ارسال دیدگاه و نظر شما
Scroll
فعالیت شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بصورت یک شخصیت حقوقی مستقل ، مطابق با آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای است و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهاد های دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد .
بالاترين فروش شخصي ماه گذشته

بالاترين فروش شخصي ماه جاري(آنلاين)
همراه با ما در شبکه هاي اجتماعي
فیسبوک بیز تویتر بیز گوگل+ بیز اینستا گرام بیز یوتیوب بیز ایندلیشز بیز آراس اس بیز