02143072

شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

همیشه یک گام جلوتر
بازاریابی شبکه ای  /  8 ویژگی یک تیم موفق

یک تیم قوی پایه و اساس یک کسب و کار موفق است و روحیه بالای تیم یکی از فاکتورهای موفقیت و اداره یکدست و هماهنگ تیم است.

اگر اعضای تیم بخوبی با هم همکاری نکنند مشکلات ریز و درشت بسیاری روی می دهد، عملکرد تیم ضعیف می شود، مهلت های زمانی رعایت نمی شوند و در تیم مناقشات بسیاری ایجاد می شوند.

 

 

پس تیم ها باید چکار کنند تا عملکرد سازنده و مشارکتی داشته و تیم را رو به جلو هدایت کنند؟

در اینجا چند ویژگی یک تیم موفق را با هم مرور می کنیم.

 

1) آنها خیلی خوب اطلاعات را با هم تبادل می کنند

 

 

افراد تیم های موفق آزادانه با هم ارتباط داشته، و دیدگاه ها و ایده های خود را با یکدیگر در میان می گذارند.

برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات برای ماندن در مسیر پیشرفت و همکاری سازنده ضروری است. تبادل اطلاعات و ارتباطات ضعیف منجر به سوءتفاهم و مناقشه می شود، و این یعنی بخاطر بروز مشکلات کارها ناقص/نادرست باقی می مانند.

 

2) آنها روی اهداف و نتایج تمرکز می کنند

 

 

آنها اهداف تیم را براساس پیامدها و نتایج تعیین کرده و بر سر آنها توافق دارند. بعلاه، یک برنامه دقیق آماده می کنند تا بدانند بعنوان یک گروه و وظایف فردی در راستای دستیابی به آن اهداف باید چه کارهایی انجام دهند. به این ترتیب یک مسیر واضح در پیش رو داشته و انگیزه لازم برای موفقیت جمعی را خواهند داشت.

 

3) همه آنها سهم خود در این مشارکت را می پردازند

 

 

 

همه اعضای تیم سهم خود در مسئولیت های کاری را انجام داده و کاملا از وظایف خود آگاه هستند.

آنها می دانند کارهایشان و نتایج آنها چه تاثیری در عملکرد کسب و کار خواهد داشت. آنها نسبت به تیم حس تعلق خاطر دارند، نسبت به کار خود متعهد هستند، و موفقیت شرکت واقعا برای آنها اهمیت دارد.

 

4) آنها از یکدیگر پشتیبانی می کنند

 

 

اعضای تیم همیشه از کمک کردن به یکدیگر در صورت درخواست همکاران خوشحال می شوند. تیم ها معمولا زمانی کارآیی بیشتری دارند که سازمان نیز از آنها پشتیبانی می کند و به منابع موردنیاز دسترسی دارند.

 

5) اعضای تیم متنوع هستند

 

 

همه افراد منحصربفرد هستند و می توانند تجربیات و دانش خود را در اختیار دیگر اعضای تیم قرار دهند. برای آنکه همه مهارت های لازم در تیم وجود داشته باشد تیم باید افراد متنوع و متفاوتی را در خود جای دهد.

 در چنین شرایطی هر فرد براساس نقاط قوت و مهارت هایش یک نقش خاص را برعهده می گیرد. انواع شخصیت های مختلف، فرهنگ ها و غیره با خود خلاقیت و طیف گسترده ای از ایده ها را به همراه می آورند.

 

6) راهبری خوب

 

 

معمولا یک تیم قوی راهبری دارد که همه اعضا به او اعتماد داشته و برای او احترام قائل هستند.

 بدون وجود چنین راهبری تیم پرآشوب شده و اهداف حاصل نمی شوند.

 چنین فردی اساسا مانند چسب اعضای تیم را کنار هم نگه داشته و مسئولیت ایجاد آرامش در محل کار است، افراد تیم را تشویق کرده و به آنها روحیه و انگیزه می دهد، و همواره جدیدترین اطلاعات درباره پروژه را در اختیار آنها قرار می دهد.

 

7) آنها منظم هستند

 

 

نظم و انضباط برای اداره یکدست و هماهنگ کسب و کار ضروری است.

بدون نظم محل کار آشفته شده و اهداف بدست نمی آیند. بااینکه هر فرد باید مسئول نظم دهی به کارهای خود باشد مدیریت نیز بنوبه خود مسئول نظارت بر اجرای دقیق برنامه و کارآیی وظایف تک تک اعضاست. برگزاری جلسات مداوم به تیم کمک می کند تا مطمئن شوند همه افراد در یک مسیر حرکت می کنند و قبل از رسیدن مهلت زمانی هدف تعیین شده حاصل خواهد شد.

 

8) آنها تفریح و خوشگذرانی می کنند

 

 

لازم نیست همیشه فقط کار باشد بدون اینکه کسی تفریح کند! چون چنین شرایطی باعث فرسودگی اعضای تیم و کاهش بازده آنها می شود.

به همین خاطر لازم است که همیشه کمی تفریح و سرگرمی به زندگی کاری تزریق کنید.

 تیم هایی که در کنار هم عمکلرد خوبی دارند از کنار هم بودن لذت می برند و هرازچند گاهی برای معاشرت و تفریح بیرون از محل کار با هم قرار می گذارند. ایجاد یک رابطه مثبت با همکاران یک محیط آرام در محل کار ایجاد کرده و تنش ها را کاهش می دهد.


 

منبع : theundercoverrecruiter.com/strong>

 

ترجمه و ويراست توسط گروه آموزشي بـــــيز مــــگ

 

پادکست بیز مگ
اینفو گرافیک بیز مگ
فیلم های آموزشی بیزمگ
تازه ترینهای بیز مگ
نظرات کـاربران
افزودن نظر جدید
امتیاز
نظرات خود را بادیگران در رابطه با این موضوع به اشتراک بگذارید راهنمایی کنید.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.